Kommunikationsföretaget Infobip växer snabbt i Sverige
Hem NYHETERFÖRETAGSNYHETER Kommunikationsföretaget Infobip växer snabbt i Sverige

Kommunikationsföretaget Infobip växer snabbt i Sverige

Publicerat av: Redaktionen

Kommunikationsföretaget Infobip rapporterade ett starkt resultat för helåret 2021, och även på den svenska marknaden pekar siffrorna tydligt uppåt.

Bland annat har bolaget sett en tillväxt på drygt 50 procent lokalt, med en stark tillväxt av såväl nya kunder som nya medarbetare på kontoret.

  •   Vi är väldigt nöjda med utfallet. Trots det gångna årets utmaningar i samband med pandemin har vi utökat vårt team med nya talanger och fortsatt vår starka tillväxt. Vi hade inte kunnat nå dit vi är idag utan våra medarbetare och deras engagemang och expertis, samt det tydliga förtroende som våra kunder och partners visar för vår omnikanallösning, säger Monica Avby-Strahm, Sales Director Nordics & Baltics på Infobip.
Kommunikationsföretaget Infobip växer snabbt i Sverige

Monica Avby-Strahm.

Stora delar av 2021 präglades av att många företag och organisationer sjösatte nya digitaliseringsprojekt för att svara mot förändrade kund- och användarbeteenden i samband med pandemin. Det skapade i sin tur stora möjligheter för Infobip som tillhandahåller lösningar som förenklar hur företag kommunicerar med sina kunder. Till exempel förmedlade Infobip närmare 2,3 miljarder digitala interaktioner i alla kanaler (SMs, röst, push-meddelanden och chatt-applikationer) i samband med förra årets Black Friday. Det var en ökning med 71 procent jämfört med 2020.

Under 2022 har Infobip fortsatt sin storsatsning på SaaS-lösningar för omnikanalkommunikation och förbättringar av kundupplevelsen. Monica Avby-Strahm räknar med att bolagets fortsatta tillväxt i Sverige bygger på tre huvudområden: rekrytering av nya partners, tillskott av nya medarbetare och ett större fokus på vertikala sektorer som finansinstitut, detaljhandel och offentlig sektor.

  • Det blir allt viktigare för företag att de träffar rätt i sina digitala strategier, inte minst när det gäller vilka kommunikationskanaler de satsar på och hur de gör det. Jag tror att tillgänglighet kommer att vara ett viktigt ledord framöver, och på en marknad där många fortfarande förlitar sig på utskick via sms och e-post som mottagaren inte kan svara på så innebär det en stor förändring, säger Monica Avby-Strahm.

Ett annat område som hon tror starkt på är bolagets satsning på unga tillväxtföretag genom Infobip Startup Tribe, ett program som lanserades förra sommaren och som väntas ta fart ordentligt under året. Målsättningen är att hjälpa de mest innovativa startup-företagen att komma igång med rätt digitala verktyg för att främja deras kundkommunikation och därigenom även främja deras tillväxt.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00