Kontract inleder det nya decenniet som ledande i Sverige på kundnöjdhet

IT- och förändringskonsulten Kontract, med huvudkontor i Örebro, har fått en skön start på det nya decenniet när de återigen blivit utnämnda till ledande i Sverige på kundnöjdhet, av analysföretaget Radar.

Christer Bergmark och Ulrika Sjöblom på Kontract

Under 2010-talet har Kontract bara missat utmärkelsen två gånger, trots en tillväxt på 800 procent.

Kontract är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2019 enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning. Undersökningen är Sveriges största i sitt slag och görs varje år sedan 2011, där IT-beslutsfattare i svenska verksamheter bedömer sina leverantörer i upplevda värden och kvalitet.

– Vi är riktigt stolta att vara tillbaka på topp fem-listan och därmed få utmärkelsen ”Ledande leverantör på att skapa kundvärde”. Vi har haft, och fortsätter ha, en riktigt fin tillväxt, men det är inte värt någonting om inte kunderna fortsätter vara riktigt, riktigt nöjda med det vi hjälper dom med. Det är viktigt för oss att tillväxten är ett resultat av att vi levererar hög kvalitet, och det bekräftar den här fina utmärkelsen, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Rekommenderas av många kunder

Att Kontracts tillväxt är ett resultat av kvalitet och leverans bekräftas också av betygen i företagets egna NKI-undersökningar. 92 procent av kunderna svarar att de skulle rekommendera Kontract till andra med samma behov.

Ett decennium av kundnöjdhet

Kontract har legat i Sverige-toppen i Radars undersökning under hela 2010-talet. Företaget har bara missat topp fem två gånger och flera gånger slagits i toppen av pallen, ofta i direkt konkurrens med stora och välkända varumärken. Det bäddar för ett lika framgångsrikt 20-tal, mycket tack vare förmågan att jobba nära kunderna.

– Resultatet i Radar Leverantörskvalitet 2019 visar att när kundintimitet, partnerskap och värde är i fokus så förlorar de stora globala och flera av de som är upptagna i stora konsolideringar. Närhet till kund och beroende av kund tycks premieras, säger Hans Werner, vd på Radar.