Kyocera Document Solutions förändrar globalt sin varumärkesidentitet.
Den nya varumärkesidentiteten visar att Kyocera Document Solutions ta en allt större roll i att hjälpa sina kunder hitta möjligheterna i den digitala ekonomin. Den ger också uttryck för organisationens växande engagemang i att hjälpa våra kunder navigera enorma informationsmängder samt hitta den kunskap och smidighet som behövs för att optimera sin egen verksamhet.
Tanken bakom Kyocera Document Solutions nya varumärkesidentitet är att ”put knowledge to work” för att på så sätt genomdriva förändringar. Det vill säga omvandla kunskap och data till affärer.
Det nya varumärkeskonceptet uttrycker företagets vilja att ena de globala resurserna när det gäller expertis och teknologier för att integrera hårdvara, mjukvara och tjänster och på det sättet hjälpa sina kunder att nå sin maximala affärspotential. Konceptet visar att Kyocera har en unik position för att stötta företag i att hitta affärsnyttan i de enorma mängder information som omger dem.
Som alltid så placerar Kyocera människan i basen för sitt arbete. Ett omfattande antal kommunikationsverktyg, inkluderande illustrerade gester, unika grafiska ikoner och en ny djärvare färgpalett har tagits fram för att fånga både de mänskliga och teknologiska resurser som behöver förenas för att utforma de bästa lösningarna för dokumenthantering.
Ur företagets synvinkel, kommer det alltid att vara människor som förmår kunder att utvecklas och ”putting knowledge to work”. Med det i tanken kommer Kyocera Document Solutions att utmärka sig som ett människofokuserat varumärke som nu, i sin visuella design, tydliggör den mänskliga beröringen.
Tillsammans så representerar dessa element ett uttryck för vad Kyocera Document Solutions är idag och vad det kommer att vara i framtiden: ett innovativt företag, förenat över hela världen för att aktivt samarbeta med sina partners och kunder för att hjälpa dem att driva sin verksamhet in i framtiden.