Lenovo lanserar ny smidigare partnerportal
Lenovo lanserar ny smidigare partnerportal
Lenovo meddelade under Canalys Channels Forum EMEA att man lanserar en ny integrerad partnerportal i EMEA. Den nya portalen har ett användarvänligt gränssnitt och fungerar som en kontaktpunkt för partners där de kan få tillgång till den support och information de behöver.
Vilka är fördelarna från den nuvarande Lenovo Partner Network?
Den nya partnerportalen ska innefatta mer än bara information, den kommer exempelvis att göra det enklare och snabbare för våra partners. De får tillgång till specifika priser, nya smarta funktioner för produkter och tjänster samt införlivar vi en ny rabattstruktur. Nu slipper våra partners att hålla kolla på alla lösenord, vi har nu skapat ett ”singel signa on” det innebär att de har bara ett lösen till alla tjänster, det ser vi som en stor och viktig fördel. En sak till är att vi lanserar ett chatt-verktyg som är online 24/7, fastslår Magnus.
Country Channel Manager, Lenovo Sweden AB
Magnus Ahlberg är ansvarig för försäljning genom återförsäljare och distributörer i Sverige. I denna egenskap ska Magnus nu leda sitt lag i det gemensamma målet att stärka partnerskap med återförsäljare samt rekrytera nya i syfte att både bredda och fördjupa kanalen.
Magnus har över 25 års erfarenhet inom IT och telekomindustrin. Han har innehaft olika lokala och internationella befattningar inom försäljning, marknadsföring, partnerkommunikation och kanal utveckling för företag som Microsoft och Hi3GAccess AB. Dessutom var han president för Taiwanbaserade företaget ZyXEL i Sverige.