Lynk & Co revolutionerar bilindustrin med uppkopplade bilar som använder IoT-anslutning från Orange Business Services
Hem NYHETER Lynk & Co revolutionerar bilindustrin med uppkopplade bilar som använder IoT-anslutning från Orange Business Services

Lynk & Co revolutionerar bilindustrin med uppkopplade bilar som använder IoT-anslutning från Orange Business Services

Publicerat av: Redaktionen

Lynk & Co, ett globalt varumärke som skapats av Geely Holding, Geely Auto Group och Volvo Car Group, har lanserat sin uppkopplade bil.

Fordonet använder sig av IoT-nätverk och infrastruktur från Orange Business Services för att leverera uppkopplade tjänster.

Enkelhet är det främsta säljargumentet för bilen 01 SUV. Lynk & Co erbjuder en medlemsbaserad klubb för de som vill hyra en bil istället för att köpa en på traditionellt vis. Bilen har en delningsknapp som gör det möjligt för ägaren att generera inkomster via delningsfunktioner. Medlemmarna kan också kontrollera, övervaka och dela sin bil med andra från en smartphoneapp som kommunicerar med bilen via molnet.

Tekniken i bilen har utformats för att vara så enkel att använda som möjligt utan dolda tillägg. Alla bilar har stora konfigurerbara pekskärmar och telematik som alltid är anslutna till internet och bilens moln.

En uppkopplad bil

Orange har arbetat nära Lynk & Co och systerföretaget CEVT, ett innovations- och teknikföretag inom Geely Holding, för att bygga en lösning som stöttar Lynk & Co affärs- och driftsmodell. Varje bil använder Oranges globala IoT-anslutning som ger en säker och jämn integration mellan uppkopplade biltjänster, internet och spårning online. Detta gör det möjligt att exempelvis ladda ner fakturor och förutsäga när det är dags för service på bilen.

SIM-kort som kan användas globalt integreras i bilen redan under tillverkningen. Oranges IoT-anslutning gör att användarna kan njuta av samma upplevelser oavsett var de befinner sig tack vare att roaming mellan olika leverantörer sköts automatiskt.

– Dagens kunder kräver mobilitet och kanske inte vill äga en bil. Orange Business Services IoT-tjänster och globala nätkapacitet hjälper oss att uppnå vår vision om att lansera ett varumärke inom mobilitet som föds digitalt och som är utformat för att möta kraven från konsumenter som alltid är uppkopplade, säger David Green, CDO, Lynk & Co.

– Vi är stolta över att få vara en del av denna nya generation av uppkopplade bilupplevelser, som syftar till att göra bilresor säkrare, enklare och mer hållbara. Vårt innovativa tillvägagångssätt för konnektivitet möjliggör uppkopplade tjänster för konsumenter, såsom Lynk & Cos bilar, säger Nemo Verbist, senior vice president, Europe, Orange Business Services.

Konsumenter kan köpa Lynk & Cos bil direkt och dela den med andra för att generera ytterligare inkomster eller genom leasing månadsvis. Bilar och medlemskap kan köpas online eller från Lynk & Cos klubbar som är utformade för att vara en plats för socialt umgänge snarare än ett showroom. Det finns klubbar i Amsterdam, Antwerpen och Göteborg. Berlin står näst på tur att öppna, följt av ytterligare klubbar i Barcelona, Milano och Paris.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00