Maersk säkerställer kontinuitet för verksamheten med Orange Business Services

Maersk säkerställer kontinuitet för verksamheten med Orange Business Services

Publicerat av: Redaktionen

Vi har det senaste året sett hur pandemin har satt företags kontinuitetsplaner på prov.

Maersk säkerställer kontinuitet för verksamheten med Orange Business Services

Fortsatt än idag måste företag över hela världen hantera konsekvenserna och anpassa sig efter restriktioner.

Vår kund Maersk, en global integratör av containerlogistik, var på mycket kort tid tvungen att utöka den del av arbetsstyrkan som arbetar på distans, från 4 000 till 44 000 anställda. Deras snabba åtgärder kan fungera som inspiration även för andra företag.

Den omfattande övergången till distansarbete som skedde i början av pandemin krävde ett effektivt samarbete på distans och en utökning av resurserna för att kunna hantera kundrelationer på ett bra sätt. Det blev tydligt hur viktigt det är för företag att säkra tillgänglighet, säkerhet och integritet i sina nätverk så att de kan säkerställa en sömlös verksamhet.

Det akuta behovet av kontinuitet och hur Maersk och Orange Business Services samarbetar beskrivs av Tim Ferguson, Head of User and Distributed Technology hos Maersk, så här: ”Vi behövde utöka från 4000 till 44 000 [anställda] som skulle arbeta på distans. Ökningen var 1000 procent. Vi hade samtal med Orange varje dag, flera gånger om dagen, eftersom de förstod vår situation och hur vi arbetar, och de kunde stötta oss igenom några ganska utmanande veckor.”

Enligt Tim var en av de läskigaste sakerna under pandemin hastigheten som Maersk var tvungna att fatta svåra beslut på, för att fortsätta vara operativa. Företaget står för 20 procent av den globala frakten och med tanke på omständigheterna var de tvungna att prioritera att få fram medicinsk utrustning och skyddsutrustning till alla delar av världen.

Samtidigt behövde Maersk precis som alla andra företag trygga de anställdas säkerhet, följa restriktionerna och på kort tid utöka antalet anställda som skulle kunna arbeta på distans. För närvarande kan 90 procent av Maersks arbetsstyrka arbeta hemifrån, och deras globala Command and Control Center är helt tillgängligt på distans.

Maersk behövde en partner som kunde hjälpa dem att tänka utanför boxen, bättre utnyttja infrastrukturen och utöka kapaciteten. Vi utökade vårt samarbete med Maersk och litade på vårt goda partnerskap.

Simon Ranyard, Managing Director, Nordic Region, Orange Business Services

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00