Mänskliga relationer i fokus när Telenor lanserar nytt koncept
Hem Produkt Nyheter Mänskliga relationer i fokus när Telenor lanserar ett nytt koncept

Mänskliga relationer i fokus när Telenor lanserar ett nytt koncept

Publicerat av: Redaktionen

Telenor lanserar ett nytt långsiktigt kommunikationskoncept och vill visa nyttan med tekniken genom ett mänskligt perspektiv.

Det kreativa formatet bygger på att vi får följa ett antal spännande individer och hushåll i ett blått hus.

–         Konceptet går tillbaka till det som är kärnan i vårt erbjudande – kommunikation mellan människor. Vi jobbar med avancerad teknik och investerar i moderna nätverk, men syftet är alltid att förenkla vardagen och arbetslivet för våra kunder och trygga deras relationer, säger Robert Nygren, marknadschef på Telenor.

Telenors nya långsiktiga koncept handlar om olika karaktärer i ett blått hus, ”Telenorhuset”. Under en längre tid ska vi få följa grannarna i huset och deras liv. Här hittar vi bland annat pensionärer, barnfamiljer, ett ungt par, singelhushåll och hunden Arne. Den första kampanjen med det nya konceptet går upp den 1 juni.

Mänskliga relationer i fokus när Telenor lanserar ett nytt koncept

Robert Nygren Telenor

–         Idén har vuxit fram kollegor emellan. Många längtade tillbaka till ett mänskligare perspektiv, en feedback vi också har fått från våra kunder. Vi satte ihop tankar och erfarenheter och huset blev verklighet. Nu hoppas vi så klart att konceptet ska bli omtyckt och att många kan känna igen sig och tycka att det är relevant kommunikation, säger Robert Nygren.

Robert Nygren, marknadschef på Telenor Sverige.Det nya kundkonceptet har vuxit fram genom ett kundinsiktsarbete i form av bland annat regelbundna varumärkesundersökningar och fokusgrupper.

Det har också lagts stor vikt vid synpunkter och erfarenheter från Telenors medarbetare.

–         Telenor är vi som jobbar här, det är jätteviktigt att vi känner igen oss i och är stolta över det vi kommunicerar och därför har många varit involverade i arbetet, avslutar Robert Nygren.

Kommunikationskonceptet har tagits fram i samarbete med Nord DDB och filmerna är producerade av Giant&Toys och Emil Möller.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information>>