Molnbaserade växeln Easy Telefoni släpper full integration mot Microsoft Teams

Om du arbetar i Microsoft-miljö har det nog inte gått obemärkt förbi att Microsoft tagit upp kampen mot Slack och andra collaboration-plattformar.

Samarbete är hett. Nu hänger den molnbaserade telefonväxeloperatören Easy Telefoni på och lanserar, som en av de första telefonväxeloperatörerna, full integration mot Microsofts nya flaggskepp.

– Trenden bland våra kunder har länge varit sömlöst samarbete över applikationer och smarta system, säger Burhan Kesapli, Marknadschef på Easy Telefoni.

För många företag har det varit en självklarhet att integrera CRM och ERP med andra system och applikationer. Man vill både arbeta mer effektivt internt och ut mot kund. Men ibland hamnartelefonin lite på undantag:

– Utvecklingen inom CRM-verktyg, marketing automation och inbound marketing har gjort enorma landvinningar i de digitala kanalerna och webben. Samtidigt står företagets telefoni i de flesta fall för majoriteten av våra kunders inkommande ärenden. Att växellösningen i det läget skulle stå bredvid, som ett självständigt system, känns inte riktigt 2019.

Det är också, enligt Burhan Kesapli, alltfler företag som ser vinsterna med att integrera företagets telefoni med både kund- och samarbetsplattformar:

– Man vill arbeta smart och ge kunderna snabba, korrekta svar oavsett vilken kanal de använder. Samtidigt vill man kunna mäta och utvärdera alla kundkontakter. Att företagets telefoni är en naturlig och integrerad del i det blir en självklarhet. Det ser alltfler företag, vilket vi tror bidrar till den enorma efterfrågan på integrerade, digitala telefonilösningar som vi upplever just nu.