NEC visar upp innovativ bildskärmsteknik som engagerar, sammanför och imponerar
Idag startar ISE 2018 och NEC Display Solutions Europe finns på plats för att presentera nya tekniker som ska hjälpa företag att leverera goda visuella upplevelser över en rad olika skärmapplikationer till digital signage, mötesrum och stora arenor.
Årets tema för NEC, Creating Endless Impressions, fokuserar på signageteknik för retail, mötes- och samarbetslösningar samt skärmlösningar för större lokaler och arenor.
Bland skärmlösningarna finns direct view LED signage för stora visuella ytor, som låter användaren skapa enorma, högupplösta videoväggar för inom- och utomhusreklam.
På ISE 2018 visas en 24 m2 mediavägg i LED upp. Här visas även innovativa samarbetsverktyg utvecklade för mötesrum, en ny serie ljusstarka RB-laserprojektorer men även NECs Open Modular intelligence platform, för sömlöst inbygd och högkvalitativ datorprestanda i en rad olika signage-skärmar.
Besökare i NECs monter (5-R20, Hall 5) kommer kunna se olika skärmtekniksinstallationer in-action. Däribland personligt anpassade och kontextobserverande signagelösningar, mötes- och konferensrumsapplikationer med Hiperwall-mjukvara (som är en ideal lösning för kontrollrum och visualisering av big data) samt NECs InfinityBoard, en skärmlösning anpassad för moderna mötesrum.
Ytterligare highlights:
• MultiSync P-serien och V-serien får nya skärmar i storformat och blir tillgängliga i fyra storlekar från 65 till 98 tum. Samtliga med High Dynamic Range (HDR)
• dvLED-produkter, som bland annat LiFT, TiLE, och LED Poster för mötesrum, receptioner, retail- och transportmiljöer
• Nya projektorer i PH-serien som erbjuder världens starkaste RB-laserprojektorer för stora lokaler
• NECs nya 4K UHD projektor, PX1005QL, som skapar skarpa detaljer till låg kostnad
“Den digitala utvecklingen ändrar hur vi tar del av världen runtomkring oss oavsett om vi är på arbetet, i en shoppinggalleria eller på resande fot. Människor kräver en fördjupad, interaktiv och samarbetsbetonad upplevelse när de kommer i kontakt med digitala bildskärmslösningar, oavsett om det är i en flygplatslounge eller i en konferenslokal. Företag som kan möta och överträffa dessa förväntningar kommer att skapa varaktiga intryck på sina kunder, anställda och besökare.” säger Joakim Abrahamsson, Channel Sales Manager i Norden på NEC Display Solutions Europe.
”Under kommande året ligger NECs fokus på att visa hur digitala lösningar kan handla om mer än att presentera information, och i stället skapa oändliga intryck som kan engagera, koppla samman och imponera på mottagare i en mängd olika företag och branscher.”
NEC kommer under ISE 2018 ha löpande guidade visningar i sin monter där besökare kan ta del av NECs breda portfolio av bildskärmslösningar och skapa framtidens lösningar inom signage.
Adrian Cotterill, chefredaktör för DailyDOOH och medgrundare av Ministry of New Media kommer löpande göra intervjuer med branschexperter i NECs monter under mässan.
För att boka in ett besök/briefing eller få mer information om NECs deltagande på ISE 2018, besök gärna vår microsite eller kontakta nedan presskontakter.
Följ oss gärna på våra sociala medier: Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn och Google+.
Håll utkik på hashtagen #ISE2018 för att ta del av de senaste nyheterna från eventet.