Netonnets marknadschef har utsetts till nummer ett inom hemelektronik av tidningen Resumé.
Utnämningen av Jonas Järrenfors som Sveriges bästa marknadschef i kategorin hemelektronik skedde den 13 november. Totalt var över 100 marknadschefer nominerade, i 16 kategorier.
– Vi är naturligtvis mycket stolta att denna fina utmärkelse går till Netonnet och Jonas Järrenfors. Det är speciellt roligt att kriterierna bygger på kostnadseffektivitet, något som genomsyrar hela vår affärsmodell. Det senaste året har präglats starkt av att hitta nya lösningar för minskade kostnader med ännu högre effektivitet och den här utmärkelsen är ett kvitto på att vi har lyckats, säger Harald Ennen, vd på Netonnet i ett pressmeddelande.
Det är åttonde gången som tidningen Resumé delar ut utmärkelsen. Tillsammans med två undersökningsföretag har de mätt hur ett 100-tal varumärken utvecklats från hösten 2012 till hösten 2013. Resultatet utgår från företagens medieinvesteringar i förhållande till konsumenternas kännedom om de olika varumärkena och hur välvilligt inställda konsumenterna är till att välja dessa varumärken. Vinnaren i respektive kategori är den som stärkt sitt varumärke mest effektivt, dvs. den som ökar sin varumärkeskännedom och varumärkespreferens mest till lägst medieinvestering.