Nordlo toppar i kundnöjdhet

Nordlo, Nordens nya IT- och digitaliseringspartner, är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2019, enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning.

Nordlo toppar i kundnöjdhet 1
Fredrik Almén, koncernchef Nordlo

– Vår ambition är att ha Sveriges nöjdaste kunder, så det är mycket glädjande att vi för åttonde året i rad, få detta fina omdöme, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

Sedan år 2012, för åttonde året i rad, placerar sig Nordlo i topp i Radars leverantörskvalitetsgranskning. I år har Nordlo utmärkt sig i ytterligare en kategori och landar på en andra plats i kategorin Användarnära IT-tjänster och på en tredje plats i kategorin Infrastruktur och drift.

– Nu har vi två färska undersökningar, både Radars och Nordlos egen NKI-undersökning för 2019, som visar att vi verkligen månar om nöjda kunder. Generellt ligger IT-branschen i topp bland alla branscher och Nordlo ligger i NKI-toppen inom just IT-branschen, vilket känns fantastiskt kul, säger Claes Willén, vd Nordlo Stockholm City & Göteborg City.

I slutet av varje år genomför Radar en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet. I år deltog över 1 000 svenska verksamheter i att bedöma sina leverantörer i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet och kundvärde.

– Resultatet i Radar Leverantörskvalitet 2019 visar att när kundintimitet, partnerskap och värde är i fokus så förlorar de stora globala och flera av dem som är upptagna i stora konsolideringar. Närhet till kund och beroende av kund tycks premieras, säger Hans Werner, vd Radar.