Nutanix ersätter partnerledet för hjälp med affärer – utsetts till Champion Vendor
Hem LeverantörNutanix Nutanix ersätter partnerledet för hjälp med affärer – utsetts till Champion Vendor

Nutanix ersätter partnerledet för hjälp med affärer – utsetts till Champion Vendor

Publicerat av: Redaktionen

Nutanix utsågs nyligen av analysföretaget Canalys till Champion Vendor för de starka relationerna som bolaget har med partnerledet.

Som en del i detta har Nutanix även förnyat sättet att göra affärer på genom att även dela med sig av ersättning till alla partner som möjliggör affärer.

Traditionellt delar leverantörer med sig av en andel på affärsvärdet till de partner som genomför en affär. Nu har Nutanix tagit steget till att även premiera de partner som är med och driver en affär i Nutanix riktning men nödvändigtvis inte är det bolag som till slut genomför den.

Nutanix ersätter partnerledet för hjälp med affärer – utsetts till Champion Vendor

Erik Hjalmarsson, kanalchef på Nutanix i Norden

– Anledningen är att vi vill på ett rättvis sätt dela med oss av affärer till alla partner som på något sätt bygger upp en affär över tid. Detta stärker ytterligare vår relation med våra partner och gör förhoppningsvis att de vill göra ännu fler affärer med Nutanix i framtiden, säger Erik Hjalmarsson, kanalchef på Nutanix i Norden.

– Nu finns det utökade möjligheter för oss som strategiska rådgivare, trots att affären kanske landar hos någon annan. Det är en enkel och tydlig koppling till framgång när det finns goda möjligheter för fokuserade partner, säger Johan Tungström, ansvarig för Datacenter på Netnordic.

Före jul utsågs också Nutanix till en Champion Vendor i EMEA av analysfirman Canalys. Motiveringen är baserad på återkoppling från olika partner till ett jämförelseindex hos Canalys, Vendor Benchmark, i kombination med en bedömning av Nutanix framtidsutsikter och aktiviteter för kanalen.

– Det känns jätteroligt att de förändringar och förbättringar vi gör för kanalen uppmärksammas. Jag är övertygad om att vi gör rätt när vi premierar fler än bara de som genomför en affär, säger Erik Hjalmarsson.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>