Nutanix stöttar sina partner och kunder under Covid-19

[KANALPARTNER] Nutanix som är en ledande leverantör av avancerade molnlösningar lanserar stödprogrammet Nutanix Special Financial Assistance Program (NSFAP). Syftet är att stötta företagets partners som kämpar med att hålla i gång sina verksamheter under coronapandemin.

Nutanix stöttar sina partner och kunder under Covid-19 1
Mats Ericson, Sverigechef på Nutanix

Stödprogrammet innebär att betalningsdatum kan flyttas fram för partners. Det innehåller även nya finansieringslösningar för kunder via Nutanix Financial Solutions (NFS).

– Företag ställs idag inför stora utmaningar och vi är glada att kunna ge omedelbart stöd vad gäller kassaflödesoptimering och ökad finansiell flexibilitet. Vi kommer även i fortsättningen att utvärdera våra partners och kunders behov för att kunna säkerställa att de har tillgång till de resurser som de behöver, säger Mats Ericson, Sverigechef på Nutanix.

I nuläget har de flesta organisationer ett starkt fokus på att säkerställa sina kassaflöden, för att kunna hålla i gång sina verksamheter, behålla sina anställda och serva sina kunder. Syftet med Nutanix stödprogram är att stärka varje partners likviditet, beroende på deras behov. Stödprogrammet innehåller följande delar:

  • Auktoriserade återförsäljare till Nutanix erbjuds från och med nu förlängda betalningstider, utan extra kostnad.
  • Auktoriserade återförsäljare till Nutanix kan om de vill erbjuda sina kunder dessa förlängda betalningstider.
  • Stödprogrammet är tillgängligt fram till 31 maj 2020. Återförsäljare ombeds kontakta sina auktoriserade distributörer för att ta del av det.

Kunder kan ta del av nya finansieringslösningar via Nutanix organisation för finansiering, NFS. Syftet är att stärka kundernas finansiella position, bland annat tack vare möjligheten att skjuta fram betalningar 180 dagar, skräddarsydda betalningsplaner och inbyten av existerande utrustning mot kontantersättning.

Nutanix investerar även i sina partners kompetens genom att erbjuda gratis examen för certifiering fram till 31 juli 2020. Även i fortsättningen erbjuds dessutom gratis kurser och andra resurser via Nutanix Partner Portal.

I dessa tider när de flesta organisationer behöver erbjuda lösningar för distansarbete för sina anställda på ett enkelt och säkert sätt fokuserar Nutanix på följande lösningar:

Nutanix FastTrack for VDI gör det möjligt för organisationer med existerande virtuella miljöer att snabbt få i gång tusentals anställda på distans. Det görs med en snabb implementation av den infrastruktur som behövs för att erbjuda sömlös och säker åtkomst till applikationer och skrivbord. Erbjudandet för Nutanix FastTrack for VDI innehåller specifikt stöd för partners för att säkerställa kundernas utrullningar

– Nutanix Work From Anywhere (WFA) är ett initiativ som innehåller 30 dagars fri utvärdering av Xi Frame. Det är Nutanix lösning för att erbjuda skrivbord som tjänst (desktop as a service). WFA gör det möjligt för administratörer att skapa en säker fjärrmiljö för applikationer och skrivbord på bara några timmar.

– I dag spelar IT-avdelningarna en viktigare roll än någonsin för att hjälpa företag att få distansarbete att fungera. Vi är 100 procent fokuserade på att våra partners har tillgång till de tekniklösningar och resurser som krävs för att stötta sina kunder under den här svåra perioden, säger Mats Ericson, Sverigechef på Nutanix.

För mer information om Nutanix Special Financial Assistance Program, besök Nutanix Partner Portal. [https://nutanix.portal.relayware.com/]

För mer information om nya finansieringslösningar för kunder, besök https://www.nutanix.com/company/financing.

För mer information om Nutanix hantering av coronapandemin, klicka här. [https://www.nutanix.com/blog/nutanixs-response-to-covid-19]

NUTANIX Webinar: Missa INTE! Klicka för anmälan till NEXT Digital Experience June 29 – July 1, 2020