Ny tjänst förenklar inköp och support

HP förenklar livscykelhanteringen för PC genom att erbjuda “Device as a Service”.

HP lanserar en ny tjänst som ger kunder möjlighet att hålla sin PC-park uppdaterad, förbättrar hanteringen av datorer samt frigör viktiga resurser och värdefull tid. HPs “device as a service” (DaaS) är framtagen för att underlätta företagets inköp, driftsättning och managering av datorer.hp-cloud-3

Genom HP DaaS behöver företag bara teckna ett enda avtal, utan initial investering, som täcker både hårdvara och tjänster. Detta gör det enklare att förutse årliga kostnader och ger IT-avdelningen större flexibilitet att fördela budget till andra projekt efter behov. Tjänsten är skalbar på en global nivå vilket gör att kunder enkelt kan utveckla sin hårdvaruinfrastruktur i takt med förändringar i personalstyrkan. HP DaaS låter också företag ge sina anställda tillgång till den senaste PC-tekniken vilket i sin tur bidrar till ökad produktivitet, enklare samarbeten och högre innovationstakt.

”HP DaaS gör att företag kan känna sig trygga tack vare vår teknik och expertis. Vi underhåller deras IT- infrastruktur medan de lägger all energi på att utveckla och driva sin egen verksamhet,” säger Luciana Broggi, general manager, Enterprise Solutions EMEA, HP ”Vårt nya erbjudande eliminerar komplexiteten kring PC- hantering och gör det enklare för våra kunder att få tillgång till och implementera nödvändig teknologi och support.”

HP Daas erbjuder kunderna en månatlig kostnad per användare över en flerårig period, likt en prenumeration.

I prenumerationen ingår att de kan använda sig av den senaste generationens datorer/tekniker, skräddarsydda tjänster och support från HP, men den inkluderar även till exempel PC-konfigurering och installation, datamigrering, support på plats och elektronikåtervinning.

Erbjudanden såsom HP DaaS får genomslag då de innebär ett alternativ till traditionella lösningar som kan vara både ekonomiskt och resursmässigt påfrestande. En studie inom IT-branschen, som nyligen genomförts av analysfirman IDC, visade att över 40 procent av de deltagande beslutsfattarna antingen redan abonnerade på, eller var villiga att i framtiden använda sig av en tjänst liknande.

Post Comment