Nyfikenhet i centrum när SAS Institute lanserar sin största varumärkeskampanj på 20 år
Hem Nyheter Nyfikenhet i centrum när SAS Institute lanserar sin största varumärkeskampanj på 20 år

Nyfikenhet i centrum när SAS Institute lanserar sin största varumärkeskampanj på 20 år

Publicerat av: Redaktionen

Nyfikenhet får oss att ställa utmanande frågor och är nyckeln till nytänkande, utveckling och innovation.

Nyfikenhet i centrum när SAS Institute lanserar sin största varumärkeskampanj på 20 årNyfikenhet är också temat när dataanalysföretaget SAS Institute lanserar sin största globala varumärkeskampanj på 20 år.

Kampanjen som har namnet ”Curiosity Forever” är ett led i arbetet med att positionera SAS som världens ledande dataanalysföretag. Kampanjen har tagits fram av McCann i nära samarbete med SAS.

Jens Feilberg som är nordisk marknadsdirektör på SAS Institute har varit involverade i hela arbetsprocessen med att ta fram den nya varumärkeskampanjen. Han säger:

– Nyfikenhet är drivkraften bakom allt vi gör. ”Curiosity Forever”-kampanjen är global och ska genomsyra alla våra verksamhets- och fokusområden, från vår interna kommunikation till våra kontakter med kunder och partners. En central del i vår verksamhet är övertygelsen om att dataanalys kan bidra till att förändra världen. Och nyfikenhet är centralt för den datadrivna utveckling och innovation som vi står för.

Kicki Björkvall är nordisk kommunikationschef på SAS Institute. Kicki håller med Jens och hon är entusiastisk inför arbetet med den nya kampanjen.

– Under mina år i företaget har jag slagits av hur nyfikenhet finns inom allt vi gör, samt hur nyfikenheten bidrar till innovativa processer, och som en avgörande bonus, att nyfikenhet ger en kreativ och positiv arbetsmiljö, och omvänt. Nyfikenhet som jag är övertygad om att våra kunder och partners upplever och ser värdet av från arbetet med oss. Det är spännande att få arbeta utifrån en kampanj som stämmer så väl överens med vilka vi är och de mervärden vi vill skapa, säger Kicki Björkvall.

Genom partnerskapen med kunder, branschgrupper, ideella organisationer, myndigheter och organisationer världen över använder SAS data och analys för att hjälpa till att lösa några av världens större utmaningar. SAS initiativ för social innovation syftar specifikt till att hitta kreativa sätt att påskynda utveckling, innovation och skapa en mer hållbar framtid.

Bland de senaste projekten finns dataanalys för att förebygga barnfetma, bidra till klimatomställningen och dataanalys som kan användas för att arbeta effektivare med smittspårning och för att koordinera hjälparbete i olika delar av världen. Alla dessa projekt har utvecklats utifrån en nyfikenhet och tanke om att dataanalys kan förändra världen.

Nyfikenhet i centrum när SAS Institute lanserar sin största varumärkeskampanj på 20 år

Jens Feilberg som är nordisk marknadsdirektör på SAS Institute

– SAS grundades med en tanke om att dataanalys kan förändra världen, och vi arbetar varje dag med att tillämpa analys för att lösa samhällets största utmaningar, säger Jens Feilberg.

– Att omvandla data till insikter och svar vidgar våra tankar och skapar nya möjligheter. När nyfikenhet realiseras i rätt teknik kan den förändra världen. Tillsammans med våra kunder och partners kan vi ställa fråga: ”Vad händer om?”. Det är sedan våra kunder som förädlar SAS löfte genom att till syvende och sist utveckla lösningarna och effektiviteten som gör världen tryggare, starkare och mer uthållig, säger Jim Goodnight, SAS Institutes grundare och CEO.

Kampanjen lanserades den 31 mars i år och kampanjelement kommer att vara integrerade under SAS Global Forum den 25–26 maj.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>