F-Secure lanserar ett nytt partnerprogram där fokus ligger på säkerhetslösningar i molnet. Enligt leverantören ska det ge både högre lönsamhet och bättre tillväxtmöjligheter.
Målet för F-Secure är att attrahera ännu fler partner med hjälp av det nya programmet. Skandinavien-chefen Xerxes Malekani hävdar att det är ”perfekt timing” att sälja säkerhet som tjänst nu.
Trenden med administrerade säkerhetstjänster växer sig allt större, hävdar man och pekar på lägre kostnader för företagen som en drivkraft.
Exakt hur det nya programmet ska underlätta och göra det mer lönsamt att sälja F-Secures tjänster framgår inte av pressmeddelandet, där skandinavien-chefen istället bjuder på lite fluff:
– Våra företagserbjudanden och partnerprogram handlar om att ta steget mot framtiden. Istället för att vara en traditionell vakthund är vi proaktiva, med vår globala partner i nyckelrollen. Vi kämpar för säkerhet, integritet för företagsdata, enkel delning, säker datalagring och rätten till att samarbeta fritt, säger Xerxes Malekani.
Partnerprogrammet har tre olika nivåer, Entry, Guld och Platinum. Entrynivån är öppen för alla partner och ger ett startpaket med affärsverktyg och utbildning. Guldpartners får också vad man kallar ”affärssupport och marknadsföringsverktyg”. Platinumpartners får tillgång till hela F-Secures utbud av förmåner och service.