Nytt starkt kvartalsresultat för ServiceNow

Nytt starkt kvartalsresultat för molnföretaget ServiceNow

Publicerat av: Redaktionen

Molnföretaget ServiceNow fortsätter sin snabba tillväxt i en osäker omvärld.

Under andra kvartalet 2022 växte företagets intäkter till 1,752 miljarder USD, en ökning med 24 procent jämfört med motsvarande period föregående år.

ServiceNow, vars molnbaserade mjukvaruplattform används för att optimera och automatisera verksamheters digitala processer,  rankades under december 2020 som det globala företaget med störst tillväxtpotential, enligt Fortune Magazines Future 50-index.

ServiceNow:s programvara används av företagets avdelningar för att spåra och hantera de tjänster de tillhandahåller, med hjälp av verktyg för administration och arbetsflödeshantering, inom exempelvis IT-support, kundservice, HR och fastighetsunderhåll.

Nytt starkt kvartalsresultat för ServiceNow Under pandemin har verksamheters behov av att automatisera och optimera processer varit nödvändigt för att de ska kunna fortsätta drivas, och behoven kvarstår även i den pågående omställningen av hur vi arbetar, med en kraftig rörelse mot en hybridmodell med starka inslag av distansarbete. Av intäktsökningen består merparten, 1,658 miljarder USD, av abonnemangsintäkter, vilket är en ökning med 25 procent jämfört med Q1 2021. Förnyelsegraden var 99 procent, vilket är marknadsledande. Företaget har nu 1 463 kunder med ett kontraktsvärde på mer än en miljon USD.

Det osäkra ekonomiska världsläget och den starka dollarn påverkar hela marknaden men ServiceNow ser fortsatt ljust på framtiden.

Företagets globale vd Bill McDermott sammanfattar:

”Företagsmjukvara är en allvädersindustri. Vissa företag prioriterar ökad produktivitet för att sänka kostnaderna. Andra utvecklar affärsmodeller för att stimulera tillväxt. Alla vet mycket väl att digital teknik är det enda svaret. Det är därför efterfrågan på mjukvara är konsekvent och hållbar. Vi ser också konsolidering av företagsprogramvara när köpare rör sig bort från att experimentera med ohållbara lösningar.”

”Våra kunder känner effekterna av makromiljön. Så vad gör vi? Vad ServiceNow alltid gör. Vi sätter våra kunder i centrum för att leverera en fantastisk upplevelse så att de kan behålla sina kunder, för att öka produktiviteten så att de kan lyfta sin bottom line, för att omvandla sin affärsmodell, så att de kan utveckla för att vinna och komma ut ur denna tid starkare än någonsin”, säger företagets CFO Gina Mastantuono.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00