Optimizely, tidigare Episerver, och den ledande leverantören av digital upplevelseplattform (DXP), meddelade idag att Gartner har positionerat företaget som en ledare i sin 2022 Magic Quadrant for Digital Experience Platforms.
Det är tredje året i rad som Optimizely placerats i ledarkvadranten baserat på sin helhetsvision och leveransförmåga.
Att bli topplacerad av Gartner inom digitala upplevelseplattformar ser vi som ett kvitto på att vi fortsätter att överträffa konkurrensen och driva affärsvärde för våra kunder genom den unika kombinationen av skapande och optimering, säger Mårten Bokedal, produktstrateg på Optimizely.
Vi är stolta över den här placeringen, samtidigt som vi fortsätter att förnya, utöka våra tjänster och hjälpa marknadsförare att låsa upp sin digitala potential för att leverera oöverträffade kundupplevelser.
Nyligen presenterade Optimizely att man ingått ett flerårigt strategiskt avtal med Google Cloud för att leverera nästa generations experimenteringslösningar. I december förra året meddelade Optimizely att man förvärvar Welcome Software, men dessa nyheter utgör inte en del av Gartners bedömning.
Gartner utvärderade 16 leverantörer och deras funktioner utifrån bolagens helhetsvision och leveransförmåga inom Digital Experience Platforms. Optimizely erkändes som en ledare. Optimizelys Digital Experience Platform hjälper moderna marknadsförare över hela världen att kartlägga optimala kundresor, vilket gör det möjligt för dem att mer effektivt uppnå önskade affärsresultat.