Oracle introducerar generativa AI-funktioner som hjälper HR-avdelningen att öka produktiviteten

Oracle introducerar generativa AI-funktioner som hjälper HR-avdelningen att öka produktiviteten

Publicerat av: Redaktionen

Nya generativa AI-styrda funktioner i Oracle Fusion Cloud HCM förbättrar effektiviteten och effektiviserar HR-processer för kandidater, medarbetare, chefer och rekryterare. 

 Generativa AI-styrda funktioner läggs till i Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM).

Med stöd av de generativa AI-funktionerna för Oracle Cloud Infrastructure (OCI) är de nya funktionerna inbäddade i befintliga HR-processer för att driva snabbare affärsvärde, förbättra produktiviteten, förbättra kandidat- och medarbetarupplevelsen och effektivisera HR-processerna.

”Generativ AI ökar produktiviteten och öppnar upp för en ny värld av färdigheter, idéer och kreativitet som kan få omedelbar effekt på arbetsplatsen”, säger Chris Leone, vice ordförande för applikationsutveckling på Oracle Cloud HCM. ”Med förmågan att summera, skriva och rekommendera innehåll kan generativ AI minska friktionen när de anställda utför viktiga HR-funktioner. Med de nya inbäddade generativa AI-funktionerna i Oracle Cloud HCM kan våra kunder till exempel dra nytta av stora språkmodeller för att drastiskt minska den tid som krävs för att slutföra uppgifter, förbättra medarbetarupplevelsen, öka noggrannheten i personalinsikterna och öka affärsvärdet.”

Oracle introducerar generativa AI-funktioner som hjälper HR-avdelningen att öka produktivitetenDe inbäddade generativa AI-funktionerna i Oracle Cloud HCM är baserade på Oracles molninfrastruktur och utnyttjar förstklassiga AI-tjänster för att ge hög säkerhet, prestanda och affärsvärde. Inbyggda prompter hjälper kunderna att få de bästa resultaten samtidigt som de bidra till att minska oönskade bieffekter som faktafel och partiskhet. Med Oracle Cloud HCM använder kunderna sina egna data för att förfina modeller efter sina specifika affärsbehov – varje kunds dedikerade generativa AI-modeller är endast inställda på kundens egna äganderättsskyddade data.

Genom att ge kunderna kontroll över de data som används av generativ AI hjälper Oracle till att skydda känslig och sekretessbelagd information.

De nya generativa AI-funktionerna i Oracle Cloud HCM stärker befintliga inbäddade AI-funktioner som tusentals användare redan använder och bidrar till att omvandla kandidat-, personal-, chefs- och HR-teamens produktivitet genom att effektivisera processer och automatisera innehållsgenereringen i en enda integrerad lösning. Nya inbyggda generativa AI-funktioner omfattar:

  • Assisted Authoring: Gör det möjligt för medarbetare, chefer och HR-chefer att snabbt och enkelt skapa innehåll och avsevärt förbättra produktiviteten och tidseffektiviteten. Med en kort ledtext, till exempel en utkastrubrik för en jobbrekvisition eller ett prestationsmål, kan de nya generativa AI-funktionerna snabbt generera innehåll som användarna kan granska, revidera och godkänna så att de kan fokusera på aktiviteter som ger mer värde. Exempel på användningsfall för Assisted Authoring är att skriva arbetsbeskrivningar och rekvisitioner, automatiserad målgenerering med detaljerad beskrivning och mått för framgång samt generering av artiklar i kunskapsbasen för HR Helpdesk, vilket hjälper anställda att utföra HR-uppgifter effektivt.
  • Förslag: Vägled användare till att nå bättre och snabbare resultat baserat på bearbetning av naturligt språk och praxis. De nya generativa AI-drivna förslagen i Oracle Cloud HCM förbättrar inte bara användarnas resultat utan hjälper individer att slutföra uppgifter snabbare och noggrannare. Exempel på användningsfall för förslag är automatiserade rekommendationer för enkätfrågor som baseras på den typ av enkät som ska utformas, eller utvecklingstips som chefer kan ge till sina anställda. Dessutom kommer det föreslagna innehållet, framtaget från stora språkmodeller (LLM:er) som kunden har kontroll över, att återspegla organisationens egen språkstil och kulturella DNA.
  • Sammanfattning: Bidrar till ökad effektivitet genom att lyfta fram viktiga insikter från en eller flera datakällor. De nya generativa AI-funktionerna kan summera olika innehålls nyckelelement för en enkel och effektiv konsumtion. Det kan till exempel handla om att ge en sammanfattning av medarbetarens resultat för inlämning i medarbetarens regelbundna utvärderingscykeln baserat på feedback som samlats in under året från medarbetaren, kollegor eller chefer samt målstatus och måluppfyllelse.

”Vi har redan identifierat mer än 100 scenarier med högt mervärde för generativ AI i HR-avdelningen. Men vi har bara börjat! Med hjälp av kunderna som står för cirka 80 procent av uppdateringarna av våra produkter, integrerar vi ständigt nya användningsfall som gör att organisationer kan ta till sig kontinuerlig innovation och ständigt förbättra HR-processer och produktivitet”, tillägger Leone.

Kundcitat 

  • ”Generativ AI är framtiden för arbetsplatsteknik med outnyttjad potential att omvandla HR-processer”, säger Kim Kohlman, chef för HCM-verksamheten, Hearst. ”De nya generativa AI-funktioner som utvecklas av Oracle Cloud HCM är tänkta att förbättra både arbetsplatsen och arbetsstyrkan, vilket hjälper medarbetare och kandidater att spara dyrbar tid och resurser. Vi förväntar oss att dessa förbättringar med generativ AI gör det möjligt för våra team att fokusera sina ansträngningar på att öka produktiviteten och driva meningsfullt affärsvärde. Vi ser fram emot att se vilka fördelar detta kommer att medföra.”
  • ”Att använda generativ AI i HCM-applikationer kommer att vara avgörande för organisationer”, säger Gareth Abreu, domänchef på HCM Business Platforms, Co-op. ”Vi ser fram emot de framtida möjligheterna inom denna sektor. Att effektivisera och göra verksamheten mer produktiv, intelligent vägleda individer till bättre resultat och förbättra personalupplevelsen är bara några av de fördelar vi räknar med att få med hjälp av generativ AI i Oracle Cloud HCM. Den här teknologin har förmågan att fullständigt förändra hur vi ser på arbete och HR-arbete i synnerhet.”

Oracle Cloud HCM:s generativa AI-tjänster drivs av OCI. Genom att dra nytta av OCI Supercluster, som innehåller beräkningar utan särskilt operativsystem med NVIDIA GPU:er och RDMA-nätverk med högst bandbredd i molnet, påskyndar OCI LLM-utbildningen med högsta prestanda till lägsta kostnad. Det gör att Oracle kan leverera branschens snabbaste AI-innovation och attrahera de bästa företagsfokuserade innovatörerna, däribland Cohere, att bygga vidare på OCI som ytterligare bidrar till feedbackcykeln för innovation. Dessutom tillhandahåller OCI:s generativa AI-tjänster fullständig säkerhet och hjälper dig att säkerställa att kunderna har fullständig kontroll över sina data.

Oracle Cloud HCM är inbyggt i molnet och är en komplett lösning som ansluter varje HR-process från anställning till pensionering. Genom att sammanföra all personaldata på en enda plattform har HR-teamen åtkomst till en enda trovärdig källa för information som de kan använda för att förmedla sin personalstrategi. Inbyggd AI fungerar som en rådgivare som analyserar personaldata och kommer med rekommendationer så att HR-teamen kan förbättra affärsverksamheten.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00