Procon Digital Sverige har inlett ett samarbete med Softronic AB gällande Kommun-Kim
Hem Nyheter Procon Digital Sverige har inlett ett samarbete med Softronic AB gällande Kommun-Kim

Procon Digital Sverige har inlett ett samarbete med Softronic AB gällande Kommun-Kim

Publicerat av: Redaktionen

Fokus för parterna är att öka servicegraden och den digitala självbetjäningen i Sverige.

Procon Digital Sverige har inlett ett samarbete med Softronic AB gällande Kommun-Kim

Procon DigiClean – digital smittskyddskiosk med chatboten Kommun-Kim

Genom Procons digitala självbetjäningskiosker placerade på olika platser där många av kommunens invånare dagligen vistas får kommunen ett effektivt informationsfönster.

Samtidigt som kommunens digitala medarbetare, chatboten Kommun-Kim kan svara på frågor dygnet runt.

Jörgen Lundin, Procon Digitals Sverigechef säger:

  • Softronic och Procon Digital har ett antal gemensamma kundrelationer i Sverige, och det kändes naturligt att ingå ett samarbete för att skapa bästa möjliga lösningar för dem. Vi vill både var för sig, och tillsammans, tillhandahålla den bästa servicen och öka informationsspridningen till kommunens invånarna. För Procon specifikt innebär det att leverera de bästa digitala självbetjäningslösningarna, säger Jörgen.
  • Det känns väldigt roligt att vi får möjlighet att samarbeta med Softronic. Kommun-Kim integreras i Procons självbetjäningskiosker och lösningar och kan svara på frågor om kommunens verksamhet på allmänna platser där medborgarna befinner sig, såsom medborgarkontor, idrottsanläggningar, bibliotek med mera.
  • Hen kan även svara på frågor rörande Corona-viruset, uppmuntra till att invånarna håller distans och spritar händerna. Tillsammans med Softronic kommer vi att leverera en högklassig lösning till Sveriges kommuner, avslutar Jörgen.

Chatboten Kommun-Kim levereras idag till 13 kommuner i Sverige. Hen svarar på de vanligaste frågorna om kommunens service dygnet runt. Det kan handla om öppettider, avgifter, guidning till mer information etc. Kommun-Kim frigör resurser på lång sikt och ger kommunens medarbetare mer tid för det personliga mötet när det krävs.

Per Adolfsson, VD på Softronic säger:

  • Det känns väldigt roligt att vi får möjlighet att samarbeta med Procon Digital. Kommun-Kim integreras i Procons självbetjäningslösningar och kan svara på frågor om kommunens verksamhet på allmänna platser där medborgarna befinner sig, såsom medborgarkontor, idrottsanläggningar, bibliotek med mera.

Procon Digital har skapat smittskyddskiosken Procon DigiClean som innebär att invånarna kan sprita sina händer samtidigt som de kan chatta med Kommun-Kim.

  • Hen kan även svara på frågor rörande Corona-viruset, uppmuntra till att invånarna håller distans och spritar händerna. Vi ser fram emot att tillsammans med Procon fortsätta leverera högklassig service till Sveriges kommuner, avslutar Per.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>