Cloud Services-spår hjälper partners snabba upp kundernas resa till molnet med tjänste-, framgångs- och lösningsfokus
Qlik lanserar idag ett nytt Cloud Services-spår, för att hjälpa partners navigera genom skiftande tekniska behov, nya kundköpsbeteenden och ständigt utvecklande partnerekosystem genom samarbete med Qlik.
Det nya spåret gör det möjligt för partners att vara en del av tillväxten inom molnet och transformera sina företag till livslånga värdemodeller med tjänste-, framgångs- och lösningsfokus.
– SaaS-ekonomin har förändrat världen från produktfokus till tjänstefokus, vilket kräver ett modernt tillvägagångssätt som riktar sig till ett bredare ekosystem samtidigt som det tillhandahåller flera engagemangsmodeller. Våra partners har alltid varit en viktig del av vår framgång och vi tillhandahåller de resurser som våra partners behöver för att bygga lönsamma och välmående företag runt vår molnplattform. Detta program kommer att göra det möjligt för partners att hela tiden leverera värde med en samarbetsstrategi som stöttar våra kunder på sin resa till molnet, säger Mike Capone, CEO på Qlik.
Qliks branschledande utbud inom dataanalys i molnet har gjort det enklare än någonsin för kunder att använda Qlik som en del av deras strategi för att aktivera data via molnet. Det nya spåret kommer att göra detsamma för partners, som gör det avgörande skiftet från licensförsäljning till att bygga återkommande intäktsströmmar genom att samarbeta med Qlik genom hela försäljnings-, tjänste- och framgångsresan.
– Qliks nya Cloud Services-spår är en välkommen utveckling i vårt sätt att samarbeta med Qlik för att bygga upp vår verksamhet och leverera mer gemensamt värde till kunderna. Programmet hjälper oss i kundrelationen, påskyndar övergången och bygger långsiktiga affärsvärden tillsammans, säger Martin Sahlin, CEO på Stretch Qonnect
Programuppdateringarna möjliggör en närmare kundrelation för partners, vilket hjälper dem att leverera värde genom djupare fokus på kundframgång. Detta kommer i sin tur att skapa ytterligare återkommande tjänstemöjligheter och intäktsströmmar genom att “äga” kundens livscykel (övergång, expansion och förnyelse). Programelementen är utformade för att göra det enklare än någonsin för partners att arbeta med Qlik för att möta moderna kundbehov och driva större och mer strategiska kundmöjligheter. Detta inkluderar:
-En samarbetssäljmodell som utökar Qliks kontraktering, orderhantering och abonnemangshantering direkt till kunderna, vilket minskar omkostnader och risk.
-Fokus på den utökade möjligheten för ytterligare partnertjänster och hantera framgångsrika kundresultat med moln- och SaaS-marknadsanpassning
-Integrerad CRM/PRM-upplevelse som effektiviserar och förenklar att hitta partner-leverantörer, hantering av möjligheter, försäljnings- och supportprocesser, vilket ger partners mer synlighet och anpassning till kunderna.
-Nya incitament för att belöna partners i varje del av relationen, från första införsäljningsögonblicket till kontinuerlig expansion och framgång under hela kundens livscykel och abonnemang.
-Nya och förbättrade regler för engagemang som ger ökad tydlighet vid samarbete med Qlik och som skapar ökade möjligheter för Qliks partners.
-Partnerfrämjande med ett nytt Ambassadörsprogram som kommer att känna igen individuella teammedlemmar som direkt driver påverkan för kunderna.
– Qliks molntjänster höjer värdet av realtidsanalys för våra kunder och det sätt vi levererar som partners. Användaranpassning, snabbhet i leveranser och lägsta TCO framhävs av Qlik SaaS. Som partner får vi ännu ett sätt att göra affärer på och expandera med Qlik i molnet, säger Mark Meersman, grundare av och Managing Partner på IPC Global.