Radar-undersökning: Basefarm ledande på att skapa kundnöjdhet i Sverige

Basefarm är ledande i Sverige på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2018.

Cirka 1000 svenska verksamheter bedömde sina IT-leverantörer runt levererad kundnöjdhet

Detta enligt analytikerfirman Radars stora leverantörskvalitetsgranskning. Sedan 2011, genomför Radar en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet. Årets undersökning engagerade cirka 1 000 svenska verksamheter i att bedöma sina IT-leverantörer i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet. Basefarm utsågs som nummer 1 inom kategorin IT-infrastruktur och drift.

–   Det värmer enormt i hjärtat att få det här erkännandet av våra kunder, säger Sara Murby Forste, vd på Basefarm i Sverige. För oss är det ett kvitto på att vi lyckats skapa en organisation av talanger som har såväl den tekniska som den processrelaterade expertis som kunderna letar efter. Det är i nära samarbete med våra kunder vi skapar resultat, och vi vill gärna jobba så nära kunderna att de upplever oss som en del av deras team där vi tillsammans utmanar varandra och tar fram lösningar som utvecklar kundens verksamhet. Undersökningsresultatet visar att kunderna tycks uppskatta det sättet att samarbeta.

Basefarm har en företagskultur där de anställda har stort ansvar och mandat att ta beslut, genomföra åtgärder vid behov och kontinuerligt förbättra kundens verksamhet.

– Vi har ett fantastiskt team och jag är så stolt över att se hur alla engagerar sig i att leverera värde till kunderna dag ut och dag in. De arbetar i en miljö där tekniken förändras i otroligt snabb takt och där de löpande måste följa med utvecklingen inom allt som rör funktionalitet, tillgänglighet, samverkan, säkerhet och integritet. Teknik skapar möjligheter men det är i interaktionen mellan vårt team och kund som värde skapas.