Riskline och Safeture inleder ett samarbete
Hem DIGITALA VERKTYG Riskline och Safeture AB inleder ett samarbete

Riskline och Safeture AB inleder ett samarbete

Publicerat av: Redaktionen

Safeture AB i Lund, har tecknat avtal med det danska analysföretaget Riskline om innehåll till företagets säkerhetsplattform.

Överenskommelsen är en viktig del i det fortsatta arbetet med en öppen plattform och möjlighet för användarna att välja en eller flera olika informationsleverantörer.

I en värld med geopolitisk osäkerhet och snabba förändringar är korrekt data och analys allt viktigare för att ta kloka beslut och agera snabbt kring anställdas säkerhet. Riskline är ett av världens ledande kunskapsföretag inom resesäkerhet. Företaget utnyttjar både AI och egna analytiker för att dagligen bearbeta mer än 100 000 källor och skapa användbara och aktuella riskbedömningar.

Samarbetet innebär att företag och organisationer över hela världen och som använder Safetures plattform, får tillgång till ännu mer riskinformation. Det är också helt i linje med Safetures ambition att erbjuda många olika informationsleverantörer och ge partners och deras kunder möjlighet att välja en eller flera lösningar efter behov.

Riskline och Safeture inleder ett samarbete–          Riskline har funnits på vår radar under lång tid. I arbetet med att skapa en öppen teknisk lösning och bli ”agnostiker kring riskanalys” såg vi samarbetsmöjligheter. Genom att erbjuda Risklines kompetens tillsammans med vår tekniska plattform för kommunikation och positionering, skapas flera nya affärsmöjligheter, säger Magnus Hultman, VD för Safeture.

–          Det är fantastiskt roligt att teckna ett partneravtal med ett annat nordiskt företag som hjälper människor att känna sig säkra och informerade, var de än befinner sig i världen.

-Vår data kommer att öka möjligheten för Safetures användare att fatta bättre beslut i en alltmer föränderlig riskmiljö, säger Kennet Nordlien, VD för Riskline.

Safetures världsledande tekniska plattform är utvecklad för att hantera organisationers resesäkerhet, risk- och krishantering och kommunikation. Med hjälp av plattformen, kan företag, organisationer och myndigheter, lokalisera sina anställda var som helst i världen, kommunicera med dem och stödja dem i kriser.  Samtidigt får användaren hela tiden uppdateringar med relevant och viktig information.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00