Så hjälper Fujitsu sina kanalpartners att utveckla kraftfulla AI-tjänster
Hem LEVERANTÖRFUJITSU Så hjälper Fujitsu sina kanalpartners att utveckla kraftfulla AI-tjänster

Så hjälper Fujitsu sina kanalpartners att utveckla kraftfulla AI-tjänster

Publicerat av: Redaktionen

Nu blir det enklare för Fujitsus kanalpartners i SELECT-programmet att dra nytta av artificiell intelligens (AI) genom tillgång till Fujitsus ekosystem av AI-kompetens och förmågor.

Så hjälper Fujitsu sina kanalpartners att utveckla kraftfulla AI-tjänster 2Syftet är att partners på kort tid ska kunna utveckla och sjösätta AI-baserade lösningar som sedan kan erbjudas slutkunden. I och med detta får de även tillgång till en komplett testmiljö för snabb konceptvalidering. Detta är en del i det co-creationupplägg baserat på gemensamt skapande som Fujitsu arbetar efter. Utöver co-creation ska partners kunna utveckla lösningar på egen hand för att lösa sina affärsutmaningar. Det sker genom att dra nytta av kraften och expertisen i Fujitsus AI-ekosystem, där även djupinlärningsplattformen Zinrai ingår.

Den franska IT-distributören DFI är en av de första partners som skapar konkret affärsnytta genom det nya initiativet, genom att de tagit fram en ny metod för att hantera de tusentals kundtjänstärenden som företaget tar emot varje månad. Till sin hjälp hade de experterna på Fujitsus AI Center of Excellence i Paris och på bara sex veckor hade de gått från idé till fungerande lösning.

Thomas Meunier, COO på DFI:

”Artificiell intelligens, maskininlärning och djupinlärning är heta ämnen bland våra kunder. De vänder sig till oss och vill att vi ska hjälpa dem att identifiera hur de ska använda dessa tekniker för att adressera sina affärsutmaningar. I detta fall använde vi våra egna processer som en möjlighet att lära. Med Fujitsus stöd och bidrag från deras AI-ekosystem kunde vi snabbt bygga och testa en smart lösning för att förbättra hanteringen av våra kundtjänstärenden, vilket gav en extremt snabb avkastning på investeringen. Nu planerar vi att rulla ut samma lösning till våra kunder.”

Möjligheten att erbjuda utförligt stöd inom tekniker som AI börjar med utbildning av de arkitekter och ingenjörer som ska möter kunden. Fujitsu arbetar därför med exempelvis Chalmers tekniska universitet vilket bland annat innebär möjlighet för morgondagens talanger att få göra utbyte vid Fujitsus AI-center i Paris.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00