När pandemin förändrade människors köpbeteende valde Weber, ett av världens största tillverkare av grillar, att uppdatera lagret med Ivantis teknik för att effektivisera logistikkedjan.
Weber satsade på fria leveranser under pandemin men saktades ner av föråldrad teknik.
Föråldrade mobila enheter som krävde många klick av användaren och försvårade möjligheten att lyfta otympliga paket gjorde arbetet på Webers lager långsamt och tungt.
Uppdateringen till Ivantis lösningar för logistikkedjan innebar en mer strömlinjeformad organisation där nya moduler kan läggas till utan långa inkörsperioder och systemen är mer intuitiva. Övergången möjliggjorde även för Webers personal att gå över till röststyrning i hanteringen av dagliga lageruppgifter. Röststyrningen frigör händerna och gör arbetet säkrare och effektivare samtidigt som det minskar tiden som måste läggas åt administrativa system.
–Personalen är mer produktiv och säkrare medan cheferna lättare kan se och följa lagerrörelserna och även introduktionen av ny lagerpersonal går smidigare med de mer intuitiva applikationerna på plats. Framför allt uppfylls Weber-kundernas förväntningar, även när efterfrågan på Weber-produkter har ökat, säger Terry Garner, en av Webers logistikchefer.
Den ökade efterfrågan som skapades under pandemiåren har möjliggjort för Weber att utöka sin verksamhet och då har Ivanti´s system för logistikkedjan snabbt kunnat ställas om till den utökade verksamheten.
–Jag är stolt över att implementeringen av vår teknologi har kunnat genomföras så snabbt och smidigt. Det har gjort det möjligt för Weber att omgående förverkliga investeringen och tillgodose den ökade efterfrågan. Vi ser fram emot att kunna fortsätta arbetet med att strömlinjeforma Webers logistikkedja, säger Brandon Black, chef för Ivanti Wavelink.