Salesforce har lyssnat – 6 miljoner samtal har resulterat i ett nytt Sales Cloud

Salesforce har under året som gått har ringt fler än 6 miljoner samtal till våra kunder i syfte att förstå hur deras verklighet förändrats och vad de behöver för att vara framgångsrika.

Salesforce har lyssnat – 6 miljoner samtal har resulterat i ett nytt Sales Cloud

Insikterna har bidragit till att Salesforce Sales Cloud inte bara vässats, utan re- designats från grunden.

  • 61% av säljare och kundansvariga på företag uppger att deras yrkesroller förändrats permanent sedan Covid-19.
  • Även bortom pandemin anger en majoritet (51%) av säljare och kundansvariga att de kommer resa betydligt mindre än

Nya Sales Cloud inkluderar bland annat:

Integrerad digital säljcoachning med konkurrentanalys, onboardingverktyg för nya medlemmar i säljteamet, branschspecifika utbildningsmoduler och möjlighet att bygga egna skräddarsydda kunskapshubbar.

Stärkta virtual selling-funktioner med ett utvecklat Salesforce Meetings som integrerar en gemensam helhetsvy över den medverkandes kundhistorik, öppna ärenden, kontaktpunkter och biografi.

Automatiserade uppföljningsverktyg som underlättar chefers ledning och coachning, med AI-driven genomlysning av säljpipeline där man säkerställer att företag för säljdialoger mer rätt del av sin adresserbara marknad.

Einstein Conversation Insights som analyserar transkriberingar av videomötet och visualiserar nyckelord. Detta stärker säljorganisationens förmåga att uppmärksamma kundens budskap, samtidigt som coachning av säljpersonalen förbättras och det viktigaste i samtalet följs upp.

Förenklad och flexibel setup som underlättar för säljteam som befinner sig på olika platser att snabbt och enkelt interagera och samarbeta i en gemensam digital miljö.

Snowflake, Honeywell, Jet It och Cytvia är några av de globala företag som drar nytta av nya Sales Cloud 360 för att ta tillvara på tillväxtmöjligheter i den nya eran.