Samsung letar startups på Slush
Hem LEVERANTÖR Samsung letar startups på Slush

Samsung letar startups på Slush

Publicerat av: Redaktionen

Slush har utvecklats till Europas största och mest intressanta evenemang när det gäller startups, innovation och teknologi.

För tredje året i rad är Samsung Nordic en av huvudsponsorerna för konferensen Slush med målsättningen att identifiera framtidens teknologiföretag och ge dessa tillgång till Samsungs kunskap, erfarenhet och resurser.Samsung letar startups på Slush

Helsingfors, 29 november 2016 – I år samarbetar Samsungs globala innovations- och R&D-team med Samsung Nordic för att finna talanger på innovationsområdet vid Slush 2016 i Helsingfors från 30 november till 1 december. Vi välkomnar media och alla besökare på Slush att uppleva detta på plats:

Sammanför startups, Samsung R&D och investerare
Samsung vill investera i innovativa och nyskapande teknologier. För att göra det möjligt för fler att nå ut med sina idéer har Samsung skapat en ”Pitch Box” där startups får möjlighet att pitcha sina idéer på Samsung R&D och investerare från hela världen. Pitcherna filmas och den bästa pitchen belönas med en resa till Silicon Valley, Kalifornien, och deltagande vid Samsung Developer Conference under våren 2017.

ARTIK släpper lös kraften hos IoT vid Slush
Samsung ARTIK är en helhetslösning för utveckling av IoT-projekt – från koncept till verklighet. Internet of Things handlar om allt från att koppla samman produkter för att förenkla vardagen i hemmet till att skapa energilösningar för smarta städer för att värna om vår miljö och människors hälsa. ARTIK är en öppen IoT-plattform som minimerar fragmentisering och skapar en snabbare adoption av IoT-lösningar. Under Slush 2016 kommer Samsung att erbjuda demos av ARTIK-plattformen den 30 november och 1 december. Alla deltagare uppmuntras att komma förbi och uppleva ARTIK i Samsungs monter. Läs mer om Samsung ARTIK här.

Nyttja Virtual Reality för att göra medvetna beslut
Samsungs VR-partner wec360° finns på plats i Samsungs monter och demonstrerar hur VR och AR kan användas för att hjälpa konsumenter att fatta medvetna och trygga köpbeslut. Gear VR används för att visa hur konsumenter kan uppleva deras framtida boende i Virtual Reality. Läs mer om wec360° här.

Workshop om Social Innovation
Samsung menar att en ständig jakt på innovation är det som skapar meningsfulla framsteg och vill med sin kompetens, sina produkter och företagets tjänster vara med och skapa ett bättre samhälle. Samsungs Social Innovation Workshop kommer att hållas under Slush 2016 den 30 november och 1 december. Då presenteras koncepten Social Innovation och Impact Investing och hur teknologier kan användas som en positiv kraft och hur man kan mäta företags ”social impact”.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00