SAP lyfter kundkontakter till nya nivåer

SAP kommer att lansera en rad kraftfulla SAP hybris-verktyg som gör att företag snabbt kan skapa kundprofiler, e-handelsplatser och gemensamma nätplatser. I dagens digitala värld är det nödvändigt att kunna koppla samman sina centrala och kundnära verksamheter i realtid genom att länka personer, inventarier, leveranskedjor, priser och kunder. Det gör att företag kan stärka sina kundnära funktioner och ge kunderna det de vill ha.

SAP– Företagen kan inte längre förlita sig på kostsamma och gamla silosystem när man vill nå kunder som är kunniga och vana vid digital kommunikation. Kunderna vill att man förstår och möter deras behov omedelbart och varje gång, säger Bill McDermott, CEO på SAP.

– Äldre molnbaserade CRM-lösningar leder till onödiga problem i verksamheten eftersom de utvecklades innan sociala medier och mobilitet var vardag. Det företagen behöver är innovativa och integrerade lösningar som förenklar kontakten med kunderna och förstärker deras engagemang, fortsätter Bill McDermott.

Med nya CRM-lösningar kan man ta kundhanteringen till helt nya nivåer. Kundtjänsten måste bygga vidare från traditionella funktioner för marknadsföring, försäljning och service och lägga till bland annat personanpassning i realtid, webb- och mobilbaserad e-handel och kundservice med funktioner för sociala medier.

Nya SAP hybris-verktyg
De nya verktygen som planeras från SAP hybris kommer att förenkla kundkontakterna och hjälpa företag att få en enhetlig och övergripande bild av sina kunder – samtidigt som varje enskild kund kan få en konsekvent och anpassad upplevelse i alla kanaler.

Bland verktygen finns SAP hybris Profile som är grunden där alla interaktioner, sammanhang och beteenden samlas och ger en dynamisk profil över kunder och deras köpvanor. Applikationen skapar sedan aktiviteter för direkta och anpassade kontakter med varje enskild kund.

SAP hybris Customer Experience visualiserar all kundhistorik och kommer att bestå av ett system för snabb innehållshantering (CMS). En uppsättning verktyg gör att man kan utveckla nya upplevelser för en mängd olika användningsområden och lösningen kan också enkelt tas i drift och integreras med andra SAP hybris-lösningar.

– Oavsett storleken på ditt företag måste du fokusera. Fokusera på att öka efterfrågan och bygga kundlojalitet. Fokusera på att ge kunderna en personlig upplevelse så att deras engagemang ökar. En viktig del är att förenkla dataanalysen och rapporteringen av kundaktiviteter till prediktiva insikter – och sedan se till att de blir relevanta och personanpassade aktiviteter igen. Vi har nu tagit CRM ett steg vidare för att möta den snabbt växande marknaden för tvärfunktionella och realtidsanpassade kundkontakter, säger Daniel Prytz, ansvarig för Customer Engagement & Commerce på SAP Norden

Post Comment