SAS Customer Intelligence 360 nu tillgängligt på AWS Marketplace
Hem NYHETERMOLNTJÄNSTERAWS SAS Customer Intelligence 360 nu tillgängligt på AWS Marketplace

SAS Customer Intelligence 360 nu tillgängligt på AWS Marketplace

Publicerat av: Redaktionen

AWS Marketplace-kunder har nu tillgång till SAS Institutes analysverktyg SAS Customer Intelligence 360.

Något som ger fler företag möjlighet att använda sig av avancerad dataanalys och realtidspersonalisering i sin marknadsföring. 

SAS Customer Intelligence 360 finns nu på AWS Marketplace, en digital katalog med tusentals digitala lösningar från oberoende programvaruleverantörer. AWS Marketplace gör det enkelt att hitta, testa, köpa och distribuera programvara som körs på Amazon Web Services (AWS).

SAS Customer Intelligence 360, ett analysverktyg som hjälper företag till förstärkta kundupplevelser världen över, rankas som en ledande lösning av oberoende analytiker.

– SAS Customer Intelligence 360 är en branschledande lösning som under många år hjälpt marknadsförare skapa effektiva kampanjer tack vare AI och realtidsanalys. På AWS är vi mycket glada över att kunna erbjuda den här prisbelönta lösningen till våra kunder globalt, säger Mona Chadha, Director of Infrastructure, Category Management and Partner Development på AWS.

SAS Customer Intelligence 360 nu tillgängligt på AWS Marketplace

Thomas Karlsson, Senior Advisor Customer Experience på SAS Institute.

– Att göra SAS Customer Intelligence 360 tillgängligt på AWS Marketplace är ett viktigt steg för båda företagen. AWS ger sina kunder ökad tillgång till förbättrade martech-funktioner och SAS Institute får en ny försäljnings- och distributionskanal.

-Det är en win-win som gör det möjligt för båda organisationerna att bidra med modern teknik för att leverera de bästa digitala kundupplevelserna för sina användare, säger Gerry Murray, Marketing and Sales Technology Research Director på analysföretaget IDC.

SAS Customer Intelligence 360 riktar sig till företag som vill nyttja de möjligheter som modern digital marknadsföring erbjuder och är därför specialbyggt för detta ändamål. Tjänsten kan omvandla data till insikter och erbjuder omfattande funktioner för planering, beslutsfattande och aktivering i realtid som leder till bättre kundupplevelser.

Exempel på organisationer som använder SAS Customer Intelligence 360 är Telenor, Världsnaturfonden och basketlaget Orlando Magic.

– Många företag kommer förhoppningsvis att dra nytta av att SAS Customer Intelligence 360 nu finns på AWS Marketplace. Det innebär att SAS lösningar görs tillgängliga för nya kund- och användargrupper, avslutar Thomas Karlsson, Senior Advisor Customer Experience på SAS Institute.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00