ServiceNow Customer Care Program för COVID-19

ServiceNow har presenterat ett program för att stötta privata och offentliga organisationer i deras arbete med att hantera COVID-19-pandemin.

ServiceNow Customer Care Program för COVID-19 1Som ett led i arbetet har ServiceNow lanserat fyra nya applikationer som hjälper organisationer – exempelvis myndigheter och storbolag – hantera de komplexa arbetsflöden som uppkommer i krissituationer. Applikationerna är tillgängliga nu på servicenow.com/crisisresponse och är kostnadsfria fram till 30 september 2020.

  1. Emergency Outreach: Under en krissituation drar det här arbetsflödet nytta av ServiceNows Now-plattform för att hjälpa företag och organisationer att koppla samman nyckelpersoner för att lättare kunna bedöma krisens inverkan. Organisationen kan enkelt sprida information och säkerhetsåtgärder via e-post och få svar där medarbetare enkelt kan bekräfta att de är okej, och var de befinner sig. Arbetsgivare kan även dra utnyttja mobilappen ServiceNow Now för att skicka push-meddelanden till sina medarbetare.
  2. Emergency Self Report: Det här arbetsflödet låter medarbetare enkelt rapportera till sin arbetsgivare när de är i självkarantän och när de kommer att återvända till arbetet.
  3. Emergency Exposure Management: När ett företag blir varse att en medarbetare bekräftats som smittad med en sjukdom kan det här arbetsflödet hjälpa till att identifiera andra personer som kan ha blivit utsatta för smittan, baserat bland annat på möteshistorik och geografisk plats.
  4. Emergency Response Operations – för myndigheter: Washington State Department of Health är kund till ServiceNow och skapade den här applikationen för att hantera sitt eget gensvar till COVID-19. I samarbete med ServiceNow görs appen tillgänglig till andra myndigheter och offentliga verksamheter utan kostnad.

Genomgående över ServiceNows globala commuity ser vi hur vårdpersonal i direkt kontakt med COVID-19 behöver stöd. De behöver utrustning som masker, skyddsdräkter, glasögon och medicinsk testutrustning – utöver de mest basala behoven som mat, boende, utbildning och support. ServiceNow donerar därför totalt 100 000 dollar till International Medical Corps och CDC Foundation för att stötta deras arbete.

Knowledge 2020 blir digitalt

Med hänsyn till det rådande hälsoläget och för att skydda deltagare, partners och communityn i stort har ServiceNow beslutat att göra Knowledge 2020 till ett digitalt event.

Den digitala upplagan av Knowledge 2020 kommer att gå av stapeln den 5 maj, och ersätter alltså det fysiska eventet i Orlando, Florida. Fokus kommer dock att vara det samma – att visa upp alla de sätt som ServiceNow-kunder använder moderna digitala arbetsflöden, lyfta fram de senaste innovationerna och inspirera communityn till att fortsätta skapa fantastiska digitala upplevelser.

Under de närmaste veckorna kommer vi att dela med oss av närmare information om det digitala eventet – inte minst hur man registrerar sig för att ta del av det.