ServiceNow förvärvar Era Software – ska ge företag en bättre koll på vad som händer
Hem NyheterFöretagsnyheter ServiceNow förvärvar Era Software – ska ge företag en bättre koll på vad som händer

ServiceNow förvärvar Era Software – ska ge företag en bättre koll på vad som händer

Publicerat av: Redaktionen

ServiceNow, marknadsledare inom digitala workflows, har tecknat avtal om att förvärva Era Software, som hjälper organisationer att bättre observera flöden och röra sig från datainsikter till värdeskapande handling med innovativ logghantering.

Förvärvet ger kunder ännu bättre möjligheter att kolla koll på vad som händer i organisationen på ett skalbart sätt.

Förmågan att observera det som händer i organisationer på ett bra sätt är avgörande för digital transformation. Det skapar grunden för de insikter som behövs kring hur strategiska applikationer presterar och hur data kan omvandlas till affärsvärde. I nuläget så sker dock detta arbete i silos och till en hög kostnad hos många organisationer. Detta leder till en fragmenterad och komplex arbetssituation för exempelvis DevOps- och SRE-team.

ServiceNow förvärvar Era Software – ska ge företag en bättre koll på vad som händer”Vi ser hur digital transformation lyckas eller misslyckas beroende på hur sammanhållen förmågan att observera är,” säger Ben Sigelman, ansvarig för ServiceNow’s Lightstep enhet och medgrundare till Lightstep. “Tillsammans kan ServiceNow och Era Software ge en enhetlig, sömlös och skalbar observationsförmåga till organisationer.”

Växande marknad

Analysföretaget IDC förutspår att marknaden för att stärka organisationers förmåga att bättre observera händelser kommer växa till 9 miljarder amerikanska dollar år 2025.

Med Era Softwares innovativa teknik för att upptäcka och logga händelser, kan ServiceNow fortsätta utveckla sin lösning Lightstep och erbjuda en allt mer enhetlig telemetri där loggar, mätetal och spår förs samman på ett effektivt och enhetligt sätt.

”Era Software ligger bakom lösningar som förenklar de komplexa utmaningar som organisationer möter när det gäller att observera stora mängder data och få en bättre logghantering,” säger Todd Persen, vd och medgrundare till Era Software. ”Vi har alltid strävat mot att involvera hela organisationen i arbetet med att observera och som en del av ServiceNow kan vi fortsätta utveckla kundcentrerade lösningar som stärker den observationsförmågan och kan omvandla hur vi alla jobbar framöver.”

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>