ServiceNow med starkt resultat i krisen: ”En revolution”

ServiceNow, som varit en av de mest snabbväxande teknikaktierna under senare år, fortsätter gå starkt under 2020.

ServiceNow med starkt resultat i krisen: ”En revolution” 1
Bill McDermott, CEO på ServiceNow

Igår presenterade företaget sitt kvartalsresultat och överträffade förväntningarna, med en stark tillväxt i Europa.

ServiceNow, som specialiserar sig på digital optimering av processer och arbetsflöden, offentliggjorde bland annat att man slutit 40 nya avtal med ett värde på mer än en miljon USD, vilket var mer än föregående kvartal. De totala intäkterna under kvartalet översteg en miljard USD, och företagets årliga run rate i EMEA-regionen har nu också passerat en miljard dollar.

– Den extraordinära situationen bryter ner fysiska leveranskedjor och blottar svaga länkar i värdekedjan. Världen upplever nu ett stort skifte – från en evolution av affärsprocesser till en revolution av digitala arbetsflöden, säger Bill McDermott, CEO på ServiceNow.

I samband med resultatet offentliggjordes också ett antal förstärkningar i organisationen, för att bygga vidare på partnerekosystemet, för att bygga vidare på tillväxtmålet om tio miljarder USD. Kevin Haverty får en ny roll som global säljchef och Lara Caimi blir globalt ansvarig för kund- och partnerrelationer.

Tidigare under sommaren värvades även Paul Smith från Salesforce till rollen som Europachef.