Hem NYHETERAI ServiceNow och Google Cloud i nytt strategiskt partnerskap

ServiceNow och Google Cloud i nytt strategiskt partnerskap

Publicerat av: Redaktionen

ServiceNow offentliggör i samband med det årliga eventet Knowledge ett strategiskt partnersamarbete med Google Cloud.

ServiceNow och Google Cloud i nytt strategiskt partnerskap 3Samarbetet ska ge kunder möjlighet att maximera fördelarna med publika molntjänster och dra nytta av Googles världsledande expertis inom dynamisk och självlärande AI.

Som ett första steg innebär samarbetet att integrera ServiceNow:s Now Platform med kraften i Google Cloud. De första samproducerade lösningarna ska fokusera på IT Operations Management (ITOM) där en av de första tillämpningarna blir inbyggt native-stöd för Google Cloud.

Kommande steg syftar till att ge kunder överblick och kraft att optimera sin närvaro och sina investeringar i molnet. Genom integrationen ska kunder kunna ha en lättbegriplig överblick över hur resurser och affärstjänster på Google Cloud presterar, och ett lättanvänt sätt att optimera resurserna för maximal effektivitet och leveranskvalitet.

Bland de kommande tjänsterna, som kommer att driftsättas gradvis med start sommaren 2019, finns stöd för self service-provisionering och policies genom Google Deployment Manager (GDM).

En annan planerad nyhet som presenteras vid offentliggörandet är realtidsöversättning i ServiceNow:s ITSM-lösning, vilket möjliggörs av Googles marknadsledande expertis inom AI och maskininlärning. Översättningsmotorn planeras vara en av beståndsdelarna i ServiceNow:s kommande plattformsrelease ”New York” hösten 2019.

“På en global marknad är språkbarriärer en av de saker som gör det svårt och kostsamt för IT att effektivt erbjuda bästa tänkbara service till alla delar av verksamheten. Med realtidsöversättningen kan både beställare och utförare samtala snabbt och effektivt på sitt eget språk. Det ger bättre upplevelser i arbetet och gör så att arbetslivet arbetar bättre för människor – vilket summerar allt ServiceNow står för”, säger Frederick Wennmark, Senior Manager för Solution Consulting på ServiceNow I Norden.

Samarbetet innebär också att Google Cloud och ServiceNow tillsammans arbetar för att utveckla ytterligare AI- och ML-stödda funktioner inom områden som exempelvis dokument-, röst- och bildigenkänning.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00