Snow Software utökar sitt strategiska partnerskap med BMC
Hem Nyheter Snow Software utökar sitt strategiska partnerskap med BMC

Snow Software utökar sitt strategiska partnerskap med BMC

Publicerat av: Redaktionen

Det svenska IT-företaget Snow Software, med bas i Stockholm och Texas, utökar sitt partnerskap och förbättrar produktintegrationen med BMC, en global ledare inom mjukvara för autonoma digitala företag.

Genom att kombinera Snows omfattande erbjudande inom visibilitet med BMCs Helix-plattform kommer företagen kunna hjälpa IT-avdelningar att skapa agilitet, upprätthålla stabiliteten och samtidigt främja fortsatt tillväxt.

Det fördjupade partnerskapet mellan Snow Software och BMC kommer att hjälpa IT-chefer och deras avdelningar i den digitala transformationen och vid insatser kring exempelvis hybridarbete. De optimerade lösningarna som Snow Software och BMC nu tillsammans erbjuder, gör det möjligt för IT-avdelningar att göra en fullständig kartläggning av alla tillgångar och konfigurationer i en ständigt föränderlig och komplex företagsinfrastruktur som bästa möjliga service tillhandahålls.

Partnerskap för värdeskapande och ökad service

För Nuance Communications, ett amerikanskt multinationellt företag som tillhandahåller datorprogramvara, har partnerskapet redan förbättrat hanteringen av bolagets hårdvaru- och mjukvarutillgångar samt ökat servicegraden.

– Hos Nuance fokuserar IT-avdelningen på att förbättra vår smidighet och produktivitet genom hela organisationen. En viktig del i vår framgång är att arbeta med leverantörer och beprövade lösningar för stora företag, vilket gör det möjligt för oss att skapa ökat värde samtidigt som vi håller kostnaderna i schack. Vårt samarbete med Snow och BMC har gett en mer exakt bild av våra hårdvaru- och mjukvarutillgångar, och datan gör att vi kan ge bättre service till våra affärspartners och kunder, säger Mark Sherwood, Senior Vice President och CIO för Nuance Communications.

Visibilitet är A och O
När företag och organisationer förbereder sig för hybridarbete i stor skala behöver de fullständig visibilitet över sina tillgångar, och det i realtid, samt en kraftfull serviceautomation för att stärka sin verksamhet. Med Snows licenshanteringsverktyg och BMCs Helix-plattform kan gemensamma kunder förenkla komplexiteten i sina IT-miljöer samtidigt som de kan hantera historiska problem, som exempelvis bristfällig datakvalitet i konfigurationshanteringsdatabasen (CMDB).

Som en del av Snow och BMCs nya återförsäljningsavtal kommer företagen arbeta ännu närmare varandra för att på ett snabbt och sömlöst sätt tillgodose kundernas behov. Något som är särskilt fördelaktigt för organisationer i behov av alla fördelar som kommer med en plattform, utan att behöva låsa sig till en leverantör.

– Organisationer blickar ständigt framåt för att bättre förstå hur de kan förenkla sina IT-miljöer och maximera sina teknikinvesteringar. Med de nya intelligenta funktionerna för automatisering i BMC Helix-plattformen och de omfattande visibilitetsförmågorna från Snow Software, hjälper vi tillsammans organisationer att utveckla sina innovationer och nå nya nivåer i sin service- och driftshantering allt eftersom de utvecklas till att bli autonoma digitala företag, säger Margaret Lee, Senior Vice President & General Manager, Digital Service and Operations Management på BMC.

Snow Software utökar sitt strategiska partnerskap med BMC

Brian Allison, Vice President of Global Channels and Alliances På Snow

Produktuppdateringar av Snow ITSM Enhancer säkerställer att integrationen mellan Snow- och BMC Helix-lösningarna fungerar snabbt i både molnet och lokala miljöer.

– Våra kunder letar efter tydlighet i vad som många gånger kan vara en kaotisk miljö. Den data och det underlag som tillhandahålls av Snow och BMC ger nu organisationer möjlighet att inte bara identifiera all sin teknik, oavsett var arbetskraften befinner sig, utan också möjlighet att ta itu med frågor som bristfällig datakvalitet, brist på visibilitet, applikationsanvändning och stigande IT-kostnader. Vi ser fram emot att arbeta ännu närmare BMC för att nå framgångsrika affärsresultat för våra kunder, säger Brian Allison, Vice President of Global Channels and Alliances På Snow.

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>