55 % av marknadsförare hanterar fler än 1 000 digitala tillgångar, och 48 % gör misstag som orsakar innehållsproblem.
Storyblok, kategoriledare inom CMS (Content Management System) har inlett ett samarbete med det globala digital asset management-företaget Bynder för att hjälpa marknadsteam att förbättra varumärkeskonsekvensen på sina webbplatser genom sömlös integration.
Detta gör det möjligt att få kortare marknadsledtid och enklare distribution av tillgångar från deras DAM-plattform (Digital Asset Management) direkt till CMS.
Moderna företag blir överhopade av digitala tillgångar. Storyblok har låtit genomföra en global undersökning med 500 marknadsförare, som visar att den ökade mängden tillgångar och kanaler de hanterar leder till tidskrävande tillgångshantering och orsakar misstag i innehållshanteringen.
- Av de tillfrågade förvaltar 55 % fler än 1 000 digitala tillgångar i deras materialförvaltning
- Bara 8 % stöder bara en enda kanal för sina tillgångar – 37 % stöder 5–10 kanaler och 18 % stöder fler än 10 kanaler
- 37 % ägnar 5–10 timmar åt tillgångshantering varje månad, 27 % ägnar mer än 10 timmar varje månad
- Hantering av åtkomsträttigheter är det största besväret med tillgångshantering (24 %), följt av att hitta och organisera filer (19 %)
- 48 % har gjort ett misstag i sin tillgångshantering som orsakat innehållsproblem (brutna länkar, felaktiga versioner av filer, etc)
- På grund av den växande efterfrågan på nytt innehåll använder 64 % AI för att skapa digitalt innehåll mycket regelbundet eller regelbundet, bara 11 % använder det aldrig
- 53 % kopplar sin tillgångshantering till andra marknadsföringsplattformar, varav 41 % kopplar den till 5–10 stycken
Partnerskapet med Bynder, som är en out-of-the-box-integration, löser många av problemen som marknadsförare möter dagligen när det gäller att säkerställa varumärkeskonsekvens över flera kanaler. Genom att använda integrationen kommer teamen att kunna lösa problemen med omnichannel-tillgångshantering och innehållsstyrning.
Integrationen mellan Storyblok och Bynder möjliggör sömlös återanvändning av Bynders hanterade tillgångar och har släppts på Bynders marknadsplats och går även att installera via Storyblok.
Brad Kofoed, SVP of Global Alliances på Bynder, säger: ”Storybloks undersökning belyser de utmaningar som organisationer står inför när det gäller att hantera den växande volymen, variationen och hastigheten av innehåll som behöver skapas och distribueras för att stödja digital handel. Innehåll ses alltmer som en strategisk affärstillgång som gör det möjligt för organisationer att leverera exceptionella innehållsupplevelser över komplexa omnichannel-köpresor. Vårt partnerskap med Storyblok är en viktig integration som har som mål att hjälpa team göra just detta: tillhandahålla konsekvent innehåll, enkel distribution och snabbare marknadsintroduktion genom att göra varumärkesanpassat innehåll tillgängligt direkt i CMS.”
”Tillgångar fungerar som de grundläggande byggstenarna för att skapa digitala upplevelser. Vårt samarbete med Bynder integrerar sömlöst deras förstklassiga affärslösning för digital materialförvaltning med Storyblok, så att företag enkelt kan utnyttja hela sitt tillgångsbibliotek och återställa ordningen i innehållskaoset”, säger Barry D’Arcy, VP of Partners på Storyblok.
Integrationen med Bynder är tillgänglig för Storybloks kunder som har en Enterprise-plan.
DAM är avgörande för att varumärken ska kunna möta efterfrågan på innehåll och genom att placera en DAM-plattform i centrum av ett anslutet ekosystem för marknadsföringsteknik och e-handel kan innehåll levereras sömlöst i ett nätverk av integrerade plattformar. Fördelarna med detta tillvägagångssätt är bland annat att man kan förena lagringsplatser, automatisera tillgångsvariationer i stor skala för varje kanal och få insikt i tillgångsprestanda över ett helt anslutet ekosystem.