Stripe ingår i partnerskap med Salesforce och hanterar betalningarna i Commerce Cloud plattformen

I topp när Forrester Wave rankar globala betalbolag

Stripe ingår i partnerskap med Salesforce och hanterar betalningarna i Commerce Cloud plattformen 1
Stripe ingår i partnerskap med Salesforce och hanterar betalningarna i Commerce Cloud plattformen

Stripe utses till ledande aktör med de högsta utdelade betygen i kategorierna för strategi och aktuella erbjudanden enligt Forrester Wave-rapporten Global Merchant Payments Providers Q3 2020. Samtidigt meddelar CRM-giganten Salesforce ett nytt partnerskap med Stripe för att driva Commerce Cloud Payments. Därmed länkas hundratals stora företag som redan använder Stripe och kan anpassa sina verksamheter efter skiftande behov. Bland Stripes kunder finns nu över 40 företag som omsätter mer än en miljard dollar årligen.

Händelserna 2020 har flyttat ekonomin online snabbare än någonsin tidigare. Stripe hjälper företag hantera detta skifte och har bland annat gjort det möjligt för Zoom Video Communications att skala upp sin tjänst till nya nivåer, drivit Wayfairs stigande försäljning och optimerat faktureringen för Slack globalt. Nu samarbetar Stripe med Salesforce för att hjälpa dess storföretagskunder anpassa sig ännu snabbare när betalningar flyttar till nätet.

Stripe samarbetar med Salesforce inom handel online

Som en del i lanseringen av Salesforce Digital 360 ingår Salesforce och Stripe i ett partnerskap.

Commerce Cloud är bland annat framtagen för att skapa en sömlös köpupplevelse oberoende kanal – mobilt, socialt, på webb och i butik. Idag släpps Commerce Cloud Payments för Commerce Cloud, som drivs av Stripe där integrerade betalningslösningar underlättar för varumärken att snabbt lansera nya försäljningsmöjligheter. Med Commerce Cloud Payments får företag smidiga utcheckningslösningar och integrerat skydd mot bedrägerier.

“Snabbhet, konvertering och personalisering är nycklarna till framgång för digital handel,” säger Adam Blitzer, EVP & GM, Digital på Salesforce. “Genom vårt partnerskap med Stripe kan våra kunder leverera precis det. De ökar sin konverteringsfrekvens och erbjuder en snabb och okrånglig hantering i kassan genom vår out-of-the-box-betalningslösning på den ledande köpplattformen, Salesforce Commerce Cloud.”

Stripe investerar för att hjälpa storföretagskunder växa snabbt

Stripe har påskyndat sitt intåg på marknaden för stora företag när dessa nu, snabbare än någonsin, anpassar sig till den digitala ekonomin. Storföretag som Atlassian, Maersk och Wayfair väljer Stripe för att optimera sina kärnverksamheter till dessa förutsättningar, gå in på nya marknader och skapa nya intäktsströmmar.

Stripe fortsätter aggressivt att arbeta med storföretag och investerar tungt för att möjliggöra fler högprofilerade affärer och på ett säkert sätt flytta hundratals miljarder dollar varje år åt världens största och mest komplexa företag. Att Dhivya Suryadevara nyligen utsetts till Chief Financial Officer (från General Motors) och Mike Clayville till Chief Revenue Officer (från Amazon Web Services) ger Stripes ytterligare expertis inom fakturering och prenumerationer. Lanseringen av Stripes globala direktköpsplattform tillhör också de fundament Stripe behöver för att kunna växa ytterligare under kommande år.

Forrester ser Stripe som ledande inom företagsbetalningar

Stripe utnämndes till ledande inom företagsbetalningar it Forresters Waves senaste rapport om Global Merchant Payments Providers Q3 2020. Stripe, som deltog i rapporten för första gången, utsågs till Ledare och fick högsta betyg inom Forresters två kategorier; strategi och aktuellt produktutbud. Forrester noterade att Stripe är “bäst lämpat för företag som utvecklar sin tekniknivå”.

Forrester noterar att “Stripes vision att öka internets BNP genom att stödja företag som anpassar sig – till nya länder, nya affärsmodeller, nya förändringar – är väl anpassad till den verklighet många företag möter”. I synnerhet styrker Stripe “företagsledare som ligger I teknisk framkant… som är bra på att använda sin data till att utveckla algoritmer som effektiviserar auktorisationer och är bra på att hantera prenumerationer.”

”Stripe är det enda infrastrukturföretaget som arbetar med företag i bägge ändar av marknaden, från startups till Fortune 500-företag. Det här erkännandet är ett kvitto på hur tusentals Stripeanställda runt hela världen varit oerhört fokuserade på nöjda kunder, hur vi utvidgat vår globala räckvidd och årligen lanserat hundratals nyheter”, säger Mike Clayville, Chief Revenue Officer på Stripe. “Många av våra storföretagskunder är branschledare – var och en är en global jätte som processar över en miljard dollar årligen – som nu går all in med Stripe för att med sin storlek kunna förändra sig snabbt.”