Superföretaget med jävlaranamma!

Berättelsen om Uppsalaföretaget Svensk e-identitets framgångsresa angår och inspirerar många.

Superföretaget med jävlaranamma! 1
Vi ser till att du är du. Svensk e-identitets konceptbild.

När vi nu kvalar in på Bisnodes superföretagarlista är den värd att lyftas fram för fler.

Bakgrund med citat längre ner:

  • Som ett av 709 svenska bolag kvalar vi i år in på Bisnodes superföretagarlista. Läs mer.
  • Många tusentals personer i hela Sverige kommer i kontakt med våra tjänster och teknik varje dag – när de loggar in i system, tjänster och appar.
  • Omsättningen har fördubblats på fyra år.
  • Drygt hälften av landets kommuner är kunder.
  • En betydande del av id-administration och säker åtkomst till system underlättas för vård- och omsorgspersonal i hela landet.
  • Personalstyrkan växer stadigt med fler och fler anställda, samtidigt som få väljer att sluta.
  • Företaget har lyckats utveckla en unikt bred tjänsteportfölj med inloggningsmetoder.
  • Välgörenhetstjänsten Sharewithcare som föddes i ett statligt hackaton resulterade förutom i intern stolthet även i hundratals skänkta måltider till hårt ansatt vårdpersonal under våren. Läs mer.
  • Många som får lära känna historien om det jävlaranamma som byggt företagskulturen genom åren menar att det är en spännande historia att få ta del av. Inte minst i Uppsala där vi är relativt okända. Det färskaste exemplet på ihärdighet är från nu i höst där bolagets medarbetare mot alla odds byggt Sveriges i särklass största nät av utgivningskontor för SITHS (e-legitimationen inom vården) vilket underlättar för många av Sveriges vårdgivare. Läs mer.

Ta gärna kontakt för bilder, intervjuer och fler citat: Lenita Jansson Herlitz, marknadschef, Svensk e-identitet, lenita.jansson-herlitz@e-identitet.se, 0707-679392

Kommentarer

Mikael Westöö, vd och medgrundare, Svensk e-identitet:

– Vi, alla medarbetare på Svensk e-identitet, har all anledning att vara stolta! Vi har under denna kris gjort många anpassningar och försökt hjälpa till i samhället på de sätt vi kan. Även om det ständigt finns saker att förbättra – kan jag stolt konstatera att vår organisation och företag med medarbetare och kunder – trots kristider – bara blir bättre och bättre.

Patrik Sandberg, ekonomichef och medgrundare, Svensk e-identitet:

– Som ekonomichef är det extra kul att få representera ett av Sveriges mest framgångsrika företag. Förutom att vi har riktigt vassa produkter och fantastisk personal jobbar jag stenhårt med ekonomistyrning och kostnadskontroll. Väldigt roligt att se att det ger resultat.

William Blomquist, kundansvarig, Svensk e-identitet:

– Det kanske låter lite klyschigt att säga detta men Svensk e-identitet är en arbetsplats med otroligt högt i tak. Alla har rätt att säga och tycka vad man vill. Och det bästa är att man får gehör för de förslag och idéer man kommer med. Det är en väldigt rolig arbetsplats och vi är ett gäng som har väldigt kul tillsammans. Finns inte mycket mer att säga än att det är väldigt roligt att gå till jobbet.

Jonatan Trolin, systemutvecklare, Svensk e-identitet:

– I mitt dagliga arbete så jobbar jag med både backend- och frontendutveckling av våra interna och externa system. Vi jobbar med nya spännande tekniker och ställs hela tiden inför nya roliga utmaningar och problemlösning, något som jag tycker är riktigt kul!

Jörgen Hellgren, ombudschef och medgrundare, Svensk e-identitet:

– Så kom vi på den först tillsynes lite vilda idén att använda oss av privatpersoner, vilket visade sig vara ett lyckat drag! Med dem får vi en direktkontakt och tydlig ansvarsfördelning samtidigt som vi kan sätta fingret på en karta och bestämma exakt var vi vill ha ett kontor, berättar Jörgen Hellgren, ombudschef på Svensk e-identitet.

Lenita Jansson Herlitz, marknadschef, Svensk e-identitet:

– Vad människorna som jag har förmånen att jobba med åstadkommer är någonting utöver det vanliga. Och det mer än någonsin just nu där de lyckas vända de flesta utmaningar till något kreativt som också kommer kunder och samhälle till gagn. Visst, vi är lyckligt lottade att vara i ”rätt” bransch eftersom vi levererar IT-tjänster i form av inloggningslösningar – något som behövs inte minst i distanstider. Men, kreativiteten och förmågan att ”tänka utanför boxen” är definitivt värt att lyfta fram för fler som behöver inspiration och tips i tunga tider.