Ett av världens största IT-säkerhetsföretag Symantec, introducerar ett förbättrat kanalprogram utformat för att hjälpa säkerhetsinriktade partners att växa sin affär. Symantec Secure One erbjuder sina partner nu högre intäktspotential genom förenklade krav på kompetenser och certifieringar, samtidigt som en mer förutsägbar och mer lönsam tillväxtrabatt (Growth Accelator Rebate – GAR) används. Även ett nytt distributionsprogram, framtaget för att stötta och accelerera partners tillväxt, ingår i Secure One konceptet.
“Med ett ökat fokus på cybersäkerhet och en stärkt portfölj avsedd att bemöta dagens mest sofistikerade angripare, rullar vi ut Symantec Secure One för att se till att våra partner kan växa sin affär med våra tjänster och produkter,” säger Gabriel Silfverhjelm, nordisk chef för Symantec. “I grunden ger det förbättrade programmet våra partners en tydlig väg att dra nytta av den innovation och tillväxt som vi räknar med att driva.”
Secure One sammanfattat:
- Enklare att uppnå kraven – Det har blivit lättare för partners att uppnå högre partnerstatus och färre särskilda krav (teknisk validering, kundreferenser, krav på försäljningscertifiering, så att våra partners kan tjäna pengar snabbare och med färre hinder.
- Få betalt snabbare – Partners behöver inte vänta till slutet av året för att förbättra sitt kassaflöde.
- Högre intjäningspotential – Vår tillväxtrabatt sätter ett mål på nya affärer i netto och betalas ut direkt vid första transaktionen. När en partner når Platinum-nivån i någon av specialistkompetenserna, får partnern del av en föutsägbar och lönsam tillväxtrabatt som omfattar hela säkerhetsportföljen.
Symantec Secure One träder i kraft den 5 oktober 2015 globalt, initialt för återförsäljare. Förbättringarna relaterade till distributionsprogrammet kommer direkt efter.