Symantec har som bekant gjort om hela sitt partnerprogram och gör även stora anpassningar av organisationen för att öka fokus på kanalen. Nu har ytterligare ett steg i arbetet tagits, i och med öppnandet av ett nytt så kallat kundcenter för bland annat Europa-marknaden.
Centret ska tillhandahålla stödfunktioner för försäljning med fokus på att hjälpa små och medelstora företag, myndigheter och organisationer. Tanken är att underlätta för kunder och partners att samverka med Symantec.
– För oss i Sverige innebär kundcentrat en ökad tillgänglighet för både kunder och partners, men även en större räckvidd, säger Ola Ramberg, ansvarig för Symantecs kanalstrategi i Sverige.
– Lanseringen är ytterligare ett led i vår strävan att göra det enklare för kunder och partners att jobba med oss.
CMCs huvudverksamhet utgår från Dublin, Irland. CMC stöder för närvarande flera språk, däribland svenska, franska, tyska, spanska och holländska, poängterar man i ett pressmeddelande.
– De partners som vill knyta en ännu närmare kontakt med nya teamet och utveckla sina affärer med Symantec är välkomna att besöka CMC, säger Ola.