Priset Best Personalization Innovation 2018 delades ut av APEX Awards under världens största flygmässa i Boston den 25 september.
De senaste teknologierna som förhöjer och förbättrar passagerarupplevelsen premieras under galan. Svenska design – och teknikbyrån Tactel vann tillsammans med Singapore Airlines och Panasonic pris för underhållningssystemet myKrisWorld.
Apex Awards är en årlig utmärkelse som hyllar framstående prestationer i form av helt nya innovationer. Nominerade till APEX Awards ska inte bara ha gjort allmänna förbättringar eller en modifiering av ett redan befintligt program utan helt nya innovationer sätts i rampljuset. På APEX Awards Ceremony i Boston kammade Tactel tillsammans med Singapore Airlines och Panasonic hem segern i kategorin Best Personalization Innovation.
– Vi är otroligt glada och stolta över att ha fått tagit emot ett sånt prestigefullt pris. Det är ett bevis på att våra innovativa lösningar ligger i framkant och att vi som byrå levererar lösningar i världsklass. I framtagningsprocessen av myKrisWorld har vi dragit nytta av våra tidigare erfarenheter av att skapa moderna digitala tjänster som sätter användarens upplevelse i fokus. Vi har sett till att skapa en tjänst som främjar en personliganvändarupplevelse och som fungerar i alla olika miljöer, enheter och kanaler, säger Jonas Hasselgren vd för Tactel.
Mykrisworld är ett skräddarsytt underhållningssystem som Tactel har tagit fram tillsammans med Panasonic för Singapore Airlines. Med myKrisWorld får passagerarna en ny typ av interaktiv IFE som är lättanvänd och dynamiskt anpassad efter passageraren. Det skapar en personlig upplevelse som gör rekommendationer baserat på passagerarens preferenser och visningshistorik, samt erbjuder möjligheter att skapa bokmärken och återuppta innehåll på kommande flygningar.