Rolls-Royce förlänger sitt samarbete med Tata Consultancy Services (TCS).
Målet är att förbättra datahantering för att underlätta innovation och skapa nya marknadsmöjligheter.
TCS kommer att stödja Rolls-Royces digitala transformation genom TCS Connected Universe Platform för att påskynda utvecklingen och implementeringen av Internet of Things-applikationer (IoT). Med hjälp av plattformen som samlar, analyserar och delar data kan Rolls-Royce förenkla dataflödet genom företaget. Målet med partnerskapet är att genomföra Rolls Royces vision av ”Digital First” med målet att ge ytterligare värde till sina kunder genom att förbättra befintliga tjänster, påskynda utvecklings- och implementeringstider och skapa nya tillväxtområden.
”TCS Connected Universe Platform har funktioner som gör det möjligt för Rolls-Royce att enklare och snabbare lansera nya produkter och tjänster. Plattformen underlättar företagens digitala transformation och deras arbete kan bli agilt och mer automatiserat.”, säger Rajesh Gopinathan, Chief Executive Officer och Managing Director på TCS.
”Detta är ett exempel på hur vi ämnar nyttja den potential som finns i data för att skapa innovation genom samarbete. TCS erfarenhet med leveranser av flexibla och agila plattformar innebär att vi kan förvänta oss både kortsiktiga och långsiktiga fördelar med TCS IoT-plattform. Genom plattformen kommer vi kunna dra nytta av snabb datadriven innovation och accelerera vår utveckling och användning av applikationer inom industriell artificiell intelligens.”, säger Neil Crockett, Chief Digital Officer på Rolls-Royce.