TCS för andra året i rad det snabbast växande varumärket inom it-tjänster

Tata Consultancy Service (TCS) är det snabbast växande varumärket inom it-tjänster under det senaste årtiondet enligt Brand Finance ”2020 Global 500 report”.

TCS för andra året i rad det snabbast växande varumärket inom it-tjänster 1“Det finns mycket att fira för TCS, som har fortsatt tillväxt för varumärket och befäst sin position som topp-tre bland globala varumärken för it-tjänster”, säger David Haigh, vd för Brand Finance. “Som vi har sett under det senaste året har denna tillväxt drivits av TCS fokus på att främja långvariga partnerskap med sina kunder, men också genom att göra varaktiga och meningsfulla investeringar i samhällen där företaget verkar runt om i världen.”

För andra året i rad har TCS:s vd, Rajesh Gopinathan, utsetts av Brand Guardianship Index till en av världens 100 bästa vd:ar. Indexet värderar vd:ar för hur väl de mäter sig som varumärkesambassadörer, baserat på marknadsinvesteringar, tillväxt i eget kapital och affärsresultat. TCS:s varumärkesvärde ses dessutom som drivkraften bakom Tata-gruppens placering bland världens 100 största varumärken.

“Vårt huvudmål är att vara den främsta tillväxt- och transformationspartnern för våra kunder”, säger N. Ganapathy Subramaniam, operativ chef för TCS. “Denna utmärkelse är ytterligare ett erkännande av styrkan och djupet i vårt ramverk Business 4.0, som ligger till grund för allt vi gör för att förändra branscher och affärsmodeller.”

TCS har fortsatt att bygga varumärket med hjälp av sin globala maratonsponsorportfölj, inklusive TCS New York City Marathon, TCS Amsterdam maraton och Virgin Money London Marathon. Erkännandet från Brand Finance följer en mängd utmärkelser som TCS erhållit under 2019 för sina marknadsförings- och kommunikationsinsatser.

Dessa inkluderar en MediaPost APPY Award och en Red Dot Best of Best Design Award för sina maratonappar och -plattformar, samt flera Stevie Awards. TCS vann dessutom Diamantpris i kategorin “Building Reputation Through Brand and Differentiation” vid ITSMA Marketing Excellence Awards och rankades för sjätte året i rad som nummer ett inom kundnöjdhet i Europas största oberoende undersökning av it-tjänsteleverantörer, genomförd av Whitelane Research.