Tech Data ökar takten för digitalisering i ÅF-Kanalen med lanseringen av lösningar inom Digital-On-Demand

Tech Data Sverige lanserar idag sin lösningsportfölj för DigitalOn-Demand.

Detta erbjudande omfattar en bred katalog av digitala produkter såsom programvara, spel, presentkort och licensnycklar som kan skräddarsys enligt kundens önskemål.

I hjärtat av lösningen ligger Tech Datas webbplattform, Activate-Here, som är tillgänglig både för kunder med ett fokus på antingen online, butik, eller omni-channel.

Digital-On-Demand eliminerar kostnaderna för fysisk lagerhållning och integreras sömlöst med Tech Datas system. Detta ger tillgänglighet och leveransmöjlighet dygnet runt, lagring av licensnycklar samt full API-baserad ingående och utgående integration med kundens system.
–Med Digital-On-Demand är vi stolta att kunna presentera ett välutvecklat end-to-end erbjudande som stödjer Tech Datas kunder i digitaliseringen av deras erbjudande inom mjukvara, spel och presentkort. Detta erbjudande innebär att våra partners snabbare kan öka sina intäkter via den absolut bästa plattformen och den mest omfattande mjukvaru – och tjänstekatalogen på marknaden, säger Denis Foquet, Vice President Software & Cloud Tech Data Europe.

–Med fler än 60 tillverkare integrerade – och siffran växer – så erbjuder Tech Data nu den mest omfattande digitala katalogen i hela branschen. I denna transformation från fysiskt till digitalt som leverantörer och kunder nu går mot, så spelar Tech Data en drivande nyckelroll. Resultatet blir fördelaktigt både för vår gemensamma affär och för miljön.

Under Tech Datas föregående räkenskapsår valde 18500 kunder att handla ur produktutbudet i den digitala katalogen, som innehåller fler än 15500 produkter. Tech Datas kunder har gjort över 2,5 miljoner transaktioner sedan plattformen lanserades 2011. Den digitala distributionen av mjukvara, presentkort och spelprodukter minskar koldioxidutsläppen med upp till 90 % jämfört med fysisk distribution.