Tele2:s företagslösning – årets bästa företagskampanj
Hem Nyheter Tele2:s företagslösning – årets bästa företagskampanj

Tele2:s företagslösning – årets bästa företagskampanj

Publicerat av: Redaktionen

Tele2 vände uppochner på start-up logiken och skapade ett komplett företag, det enda som saknades var en idé.

Tele2:s företagslösning – årets bästa företagskampanjVem som helst med en affärsidé kunde vara med och tävla om att få ta över företaget, till ett värde av två miljoner kronor. Kampanjen ”Tele2 End-Up” blev en succé och prisas nu som årets bästa företagskampanj.

Tele2 End-Up vände uppochner på start-up logiken och påvisade att en bra affärsidé inte är nog för överlevnad. Den uppmärksammade nya företagsformen underhöll, utbildade i företagande och förändrade attityden till Tele2 på mycket kort tid. Nu prisas Tele2 med sin byrå Åkestam Holst NoA med 100-watt i kategorin ”Företag Kampanj”.

Juryns motivering:
Allt startar med en bra affärsidé. Årets 100-wattare går till en briljant idé som vänder på resonemanget. Genom att efterlysa världens första End-Up lyckas Tele2 visa att man tar företagande på allvar och samtidigt röra sig bort från prisdiskussion och fokusera på det som är viktigast: kommunikationslösningar. En blivande reklamklassiker som är lika underhållande som varumärkesbyggande.

”Gör plats” för Arbetsförmedlingen med Le Bureau tilldelas 75-watt i kategorin medan ”Renault – Vägen till framgång” från biltillverkaren Renault med byrån Reaktion tar hem 50-watt.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>