I maj lanserar Tellit sina första tjänster på marknaden. Tellit har sin grund i molnbaserad företagstelefoni anpassad och riktad mot mindre och medelstora företag.
Genom samtalsanalys och statistik ska Tellit hjälpa kunderna att optimera sina affärer.
Marknaden är i ständig förändring, men inom telekom har den i stora drag sett likadan ut med aktörer och erbjudanden under flera års tid. Genom bland annat proaktivitet och analys av statistik kommer nya aktören Tellit enklare hjälpa kunderna att förstå varför de missar samtal och hur de på bästa sätt kan samtalsoptimera sina flöden effektivt.
Tellit är en lansering från Advoco Communication som under många år drivit en framgångsrik verksamhet baserad på en white-label-lösning för partners.
– Med Tellit erbjuder vi en tjänst som fokuserar på att samtal som kommer in till ett företag verkligen besvaras på bästa sätt. Tellit ger också en enklare samarbetsform med återförsäljaren, säger Kajsa Lundfall, VD för Advoco Communication.
– Vi ville erbjuda marknaden något annorlunda. Genom samtalsanalys och statistik tillgodoser Tellit kundernas behov samtidigt som vi har skapat något unikt. Den här branschen är känd som prispressande och sätter inte alltid kundernas behov och intresse i första rummet, det vill vi förändra, säger Kajsa Lundfall.
I maj kommer första versionen av tjänsten ut på marknaden för företagstelefoni. Paketen heter Just Tellit, Tellit all och har tillvalsprodukterna Tellit more. Kunderna ska få precis det som de behöver och är viktigt att ha i en växellösning. Att komma igång med en växel ska inte behöva ta mer än 10 minuter förrän användaren är fullärd och insatt i alla funktioner.
– Med vårt fokus på och genuina intresse för kunden kan vi tillgodose de behov vi ser finns av att samtalsoptimera sin företagstelefoni. Vi vill att kunderna ska känna förtroende och kunna lita på oss från dag ett. Nu söker vi nya återförsäljare som delar den uppfattningen, avslutar Kajsa Lundfall.