Toshiba lanserar nu två nya support-tjänster

Toshiba Business Support Portal och Platinum Support Service.

Tjänsterna är framtagna för företagskunder och ska leverera snabbare, pålitligare och mer dedikerad support kring Toshibas B2B-produkter.

Toshiba Business Support Portal är en online-baserad ”personlig assistent där användare enkelt kan sköta mjukvaruuppdateringar samt spåra, logga och hantera sina Toshiba enheter. Nya Platinum Support Service förstärker produkternas garantier ytterligare samt erbjuder garanterad återskapande av all kritisk data om en hårddisk skulle krascha eller förstöras.IT-kanalen.se

– Business Support Portal är ett omfattande och användarvänligt verktyg som kommer att spara våra kunders tid och resurser i IT-hanteringen. Med Platinum Support Service kommer våra kunder att få förstklassig support. Kombinationen av dessa två tjänster kommer göra kundernas vardag både säkrare och flexiblare. De visar också vårt engagemang mot våra företagskunder att ännu bättre möta kraven som de i dag ställs inför, Sonja Braun, Head of Services EMEA, B2B PC, Toshiba Europe GmbH.

Läs mer om Toshibas nya supporttjänster:

Toshiba Business Support Portal är en online-baserad ”personlig assistent”. En ny undersökning från Toshiba visar att en tredjedel (33 procent) av europeiska IT-beslutsfattare ser mjukvaruuppgraderingar som den största utmaningen för sin avdelning. Därför var ett primärt mål med den nya tjänsten att förenkla den hanteringen. Med Business Support Portal kan kunderna enklare spåra, logga och hantera alla sina Toshiba-enheter – från garantistatus, service-förfrågningar och reparationsstatus till nedladdning av de senaste mjukvaruuppdateringarna och produkt-guidning. Om en enhet behöver uppdateras kan den enkelt identifieras och administreras med lämplig uppdatering.

Platinum Support Service utökar Toshibas garantier till att omfatta snabbare reparationer genom en certifierad service-person från Toshiba som kommer på plats inom 24 timmar. Tjänsten innefattar också så kallad ”Hard Drive Retention Service”, en tjänst som garanterar att du kan bevara all viktig data från hårddisken vid händelse av krasch eller liknande.

Tjänsterna kommer inledningsvis vara tillgängliga och giltiga i 19 europeiska länder oberoende av var en laptop är inhandlad. Platinum Support Service-kunder har även tillgång till en dedikerad ”account manager”. Servicetjänster så som batteribyte och dockningsbyte, så väl som Toshibas Reliability Guarantee (som garanterar kostnadsfri reparation om en enhet går sönder, samt pengarna tillbaka) finns också tillgängliga. Platinum Support Service kommer att vara giltig för Toshibas Satellite Pro-, Tecra- och Portégé-serier samt på utvalda professionella Toshiba-surfplattor.

Subject to the Terms and Conditions. Selected countries only. Should your laptop break within one year of purchase, the customer may be eligible to claim a free Standard Warranty repair and a refund of the purchase price. Claims can only be made if the laptop has been registered within 30 days of purchase. Visit www.toshiba.xx/xx for full Terms and Conditions.

Post Comment