Poängbaserat initiativ tas ut i hela Europa efter stor succé i Frankrike. Toshiba lanserar sitt Win Win-program i Sverige, ett nytt incitamentsprogram som ytterligare ska stötta och belöna Toshibas partners över hela Europa.
Initiativet lanserades lokalt på den franska marknaden under hösten 2014 har sedan starten dess utnyttjats av över 7 000 silver- och guldpartners och resulterat i belöningar på nära 2,5 miljoner euro. Toshiba utökar nu initiativet och kopierar framgången till resten av Europa, inklusive Sverige. Utrullningen är en del av bolagets satsning på sina befintliga partners, men är också ett initiativ för att rekrytera nya partners.
– Vi är stolta över att ha engagerat oss i kanalen i hela 30 år. Win-Win-programmet är ett bevis på Toshibas stora engagemang och är utformat för våra partners. Vi försöker hela tiden hitta nya sätt att stötta och utöka vårt partnernätverk. Vi ser nu fram emot att dela med oss av våra positiva erfarenheter med Win-Win-programmet till partners över hela Europa, säger William Biotteau, europeisk kanalchef, Lifestyle Product & Services Division på Toshiba Europe GmbH.
Poäng vid köp
Win Win-programmet är öppet för Toshibas Silver- och Guld-partners och ger möjlighet att tjäna poäng genom kvalificerade köp av följande produkter:
- Satellite Pro: 5 poäng per köpt PC
- Tecra : 10 poäng per köpt PC
- Portégé : 20 poäng per köpt PC
För varje intjänad poäng kommer partners att tjäna 1€, som sedan kan bytas mot marknadsbudget, finansiering av demoprodukter eller gåvor till säljteamet.
För att få tillgång till programmet prenumererar partners genom återförsäljaren T-Links webbplats: www.toshiba.eu/t-link. Därefter mottar de krediter för alla poäng de tjänar per månad under verksamhetsåret. Deltagande partners erbjuds även en möjlighet att personligen subventionera inköp oavsett hur många poäng de tjänat.
Tillgänglighet
Win win-programmet blir tillgängligt för kvalificerade partners i Norden under det fjärde kvartalet 2015.