Då kontaktcenter förlitar sig på digitala “remote-first”-verksamheter, meddelade Verizon idag att de adderar Genesys Cloud som en del av företagets globala kundupplevelse- och kontaktcenter-erbjudande.
Den molnbaserade Contact Center-as-a-Service-lösningen från Genesys®, erbjuder företag möjlighet att leverera varumärkesdefinierande kundupplevelser (CX) på en molnbaserad end-to-end-plattform med fjärråtkomst som drar nytta av Verizons prisbelönta nätverk.
Verizons kundupplevelse-erbjudande för företag inkluderar även Genesys Engage-prenumerationer för att erbjuda en väg från lokalt till hybridmoln samt för offentliga eller privata molntjänster.
Kontaktcenter-lösningar omskapas för att kunna hantera den mångfacetterade upplevelsen som konvergerar kund-, medarbetar- och användarupplevelsen för att transformera affärsresultat. Med Genesys Cloud kan organisationer behålla en mänsklig koppling baserat på hur kunden själv väljer att engagera sig – antingen via ett samtal eller via en digital kanal som text, chatt eller sociala medier.
Eftersom kontaktcenter förlitar sig på digitala “remote-first”-verksamhet, ger Genesys Cloud agenter på distans tillgång till lösningens fulla kapacitet var de än arbetar ifrån, vilket ökar arbetsstyrkans engagemang.
“Verizon har en lång historik av att leverera framgångsrika lösningar för kundupplevelse tillsammans med Genesys”, säger Sampath Sowmyanarayan, President of Global Enterprise på Verizon Business. ”När företag använder CX för att differentiera sig, kan en allt-i-plattform för kontaktcentret, som skalar och snabbt aktiverar nya funktioner över digitala kanaler för agenterna, transformera affärsresultaten. Med Genesys Cloud erbjuds en utmärkt plattform för hanteringen av team på distans med de extra fördelar som automatisering, AI och chatbots ger, för att leverera en strömlinjeformad kundfokuserad användarupplevelse.”
“Samarbetet mellan Verizon och Genesys är långsiktigt. Genom att ge tillgång till Genesys produkter av nästa generations ges Verizon även åtkomst till Genesys existerande kunder. Samtidigt kommer kunderna att kunna dra nytta av nästa generations kapacitet. Det resulterar i en “win-win-win”-situation för kunderna, Genesys och Verizon”, säger Mary Wardley, IDC, Program Vice President, Customer Care, och CRM.