Watchguard satsar i Norden

Lanserar nytt partnerprogram och rekryterar

Peter Johansson, landschef för Watchguard

Säkerhetsföretaget Watchguard har beslutat sig för att växa i Norden. Företaget har sedan några år ett team på plats, nu med landschefen Peter Johansson, sales engineer Mads Christiansen och marknadschefen Francesco Pastoressa.

För att växa lanserar företaget ett nytt partnerprogram ”Watchguard One” och vill anställa ny personal på bl a säljsidan.

Ett av världens ledande säkerhetsföretag Watchguard har ställt in siktet på att växa i Norden. Företaget som använder kanalen till 100 procent för sin försäljning vill locka nya återförsäljare till sig med ett nytt partnerprogram ”Watchguard One” och vill även se en tillväxt i den egna organisationen under kommande år men rekryteringen har börjat redan nu.

– I Europa så ökade vi tillväxten med 10-20 procent förra året och den tillväxten vill vi förstås stödja, berättar Peter Johansson, landschef för Watchguard. När vi nu stärker organisationen så gör vi det för att säkerställa denna tillväxt även framöver.

Men även om Watchguards egna organisation ska stärkas så är det kanalen som Watchguard sätter sin tilltro till. I norden arbetar de med distributören Commaxx och nu vill de locka till sig nya återförsäljare i hela Norden. Ett redskap för att göra detta är det nya Partnerprogrammet Watchguard One. Partnerprogrammet sätter inga omsättningskrav, återförsäljarna belönas istället efter kunnande och Watchguard erbjuder höga marginaler.

Med en nordisk marknadschef, på plats hoppas Watchguard också att ordentligt kunna stötta sina återförsäljare i arbetet med att växa kundbasen. Alla partners får tillgång till en marknadsportal där de kan hitta olika verktyg för skapande av kampanjer, marknadsprogram och event. Alla silver, guld och platinum-partners kommer dessutom att få tillgång till en dedicerad marknadsperson som stöttar partnern med olika typer av marknadsfonder och aktiviteter.