XMReality integrerat med Salesforce
Hem Produkt Nyheter XMReality integrerat med Salesforce

XMReality integrerat med Salesforce

Publicerat av: Redaktionen

XMReality Remote Guidance finns nu tillgängligt i Salesforce, en integration som gör XMReality till en naturlig del av redan etablerade supportprocesser.

Detta gör det möjligt för serviceagenter och fälttekniker som arbetar i Salesforce att snabbt starta ett Remote Guidance-samtal och lösa kundernas supportförfrågningar snabbare.

För XMRealitys kunder innebär integrationen att de enkelt kan göra Remote Guidance till en integrerad del av befintliga arbetsflöden.

Integrationen är flexibel och kan anpassas efter varje kunds behov och egna uppsättning i Salesforce. XMReality i Salesforce kan användas av de kunder som idag använder Salesforce Service Cloud, både med och utan Salesforce Field Service, samt de som använder Salesforce CRM Service Module.

XMReality integrerat med SalesforceXMReality integreras med Salesforce Omni-channel och Service Clouds supportkanaler, vilket gör det enkelt att starta ett Remote Guidance-samtal oavsett vilken kanal som används för att kommunicera med slutkunder. Vare sig det är e-post, sms och meddelanden på sociala medier eller chatt. Kundkommunikationen sker genom Salesforce standardmallar och snabbttext alternativet för att enkelt anpassas till befintliga supportarbetsflöden. Dessutom sparas Remote Guidance-samtalshistoriken i Salesforce, vilket gör det enkelt att följa upp och spåra användning.

”XMReality i Salesforce är viktigt för våra kunder, vilket nu gör XMReality Remote Guidance till en tätt integrerad del av deras befintliga supportarbetsflöden,” säger Alexander Sandström, CTO på XMReality. ”Att utveckla denna integration är en del av vår långsiktiga strategi för att göra det så enkelt som möjligt att använda XMReality Remote Guidance från vilken enhet och vilket system våra användare än föredrar.”

Salesforce är en av världens mest använda kundärendehanteringssystem (CRM) och används idag av många av XMRealitys kunder. Salesforce Service Cloud är en applikation ovanpå Salesforce-plattformen för kundservice och support.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>